Avatar billede thrill Nybegynder
31. marts 2002 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Inst. W98 eller XP ?

Sidder med en Duron 700 med 128 Mb ram som skal ha' lagt et OS ind, men ville i 'nøjes' med at ligge W98 ind, eller XP - eller måske dem begge ?

Maskinen skal bruges af nogle "non-it" personer.
Avatar billede ellert Nybegynder
31. marts 2002 - 17:40 #1
Tjaaa... Jeg ville personligt vælge XP, men hvis det er nogen non-it-mennesker, så...

De er tit bange for at prøve noget nyt! -Så de er sikkert vant til 98, og kan derfor ikke li' at XP ser anderledes ud!

/Ellert
Avatar billede ellert Nybegynder
31. marts 2002 - 17:40 #2
...
Avatar billede thrill Nybegynder
31. marts 2002 - 17:44 #3
Det var ligeså meget det med de 128 mb ram, vil XP blive en skildpadde med kun 128 mb ram ?
Avatar billede vug Nybegynder
31. marts 2002 - 17:46 #4
jeg er selv non-it bruger, men jeg kører fint med XP, det er lækkert at arbejde med og nemt at finde rundt i, held og lykke med det !
Avatar billede rullehjul Nybegynder
31. marts 2002 - 17:47 #5
Jeg ville vælge 98, 128 RAM er måske lige i underkanten til XP.
Avatar billede thrill Nybegynder
31. marts 2002 - 17:52 #6
vug > det jeg mente med "non-it personer" var folk kun lige har lært hvor tænd/sluk knappen sider - okey, næsten ! :)

Det at du er på Eksperten.dk gør da at du ikke er non-it'er ;-)
Avatar billede carstengp Nybegynder
31. marts 2002 - 17:58 #7
Del harddisken op i to. Installer 98 på den ene partition og XP på den anden. Så kan de selv vælge.

Og den kan sagtens køre XP med 128 ram, selv om det er bedre med flere... sådan vil det altid være.

Man kan også få XP til at se ud som 98
Avatar billede oskar Nybegynder
31. marts 2002 - 17:59 #8
Jeg har xp på på en 1 gb bærbar med 128 Ram. Det kører hurtigere end Windows 2000 som jeg har på samme maskine.

Desuden kan Xp let indstilles så den til forveksling ligner 98.
Avatar billede vug Nybegynder
31. marts 2002 - 18:00 #9
tro mig jeg har haft min designer til at guide mig igennem eksperten, min morfar er 63, han aldrig siddet foran en computer, han kunne efter 20 min bruge XP
Avatar billede thrill Nybegynder
31. marts 2002 - 18:05 #10
Okey, det lyder til at XP må prøves selv om der kun er 128 Mb ram i. Løsningen kunne også være at sætte mere ram i, men priserne er jo ret så giftige lige for tiden, håber der snart kommer et fald i rampriserne som vi så det sidste år.
Avatar billede vug Nybegynder
31. marts 2002 - 18:28 #11
ja det kunne være alt for godt
Avatar billede oskar Nybegynder
31. marts 2002 - 20:06 #12
Drøm I bare. Sidste års faldende rampriser skyldtes overproduktion i branchen. Dette års prisstigninger skyldes at branchen er blevet enig om en mere begrænset produktion og en fastsættelse af et generelt højere prisniveau. Desværre!
Avatar billede thrill Nybegynder
01. april 2002 - 01:57 #13
oskar > det lyder da bestemt ikke spor sjovt :(
Avatar billede thrill Nybegynder
04. april 2002 - 20:55 #14
Lige inden jeg lukker vil jeg blot sige at jeg er overrasket over at XP køre rigtig godt med kun 128Mb og 700Mhz. Tak for jeres svar.