Avatar billede kny Nybegynder
31. marts 2002 - 16:20 Der er 2 kommentarer

USB og via KT266

Jeg ved godt mange har det her problem, men jeg tænkte der måske også var nogen der havde en løsning...
Mit problem er, at når jeg bruger en mus tilsluttet USB porten på mit bundkort (MSI-KT266ProR) taber den forbindelsen med jævnlige (men ret tilfældige) mellemrum. Så skal windows detekte den igen, hvilket tager et par sekunder, alt imens musens tilstand er uændret - ie hvis jeg havde en knap trykket ned bliver den ved med at være trykket ned i den tid, og markøren sidder selvfølgelig fast. Det er ikke et styresystems problem, da det sker både under win2000, winXP og linux. Det er heller ikke et problem med musen, da jeg har prøvet flere forskellige. Det skal også lige nævnes, at musen fungerer perfekt, hvis man bruger en ps2 adapter.
Mange har foreslået løsningen til dette problem var strømforbruget på USB porten (Via selv angiver dette som problemet), men det er ikke korrekt. Hver USB port er forsynet med op til 500 mA strøm (ifølge specs for bundkortet). Min mus bruger kun 90 mA, og den er den eneste tilsluttede usb enhed. Samme problem er oplevet på et Asus A7M bundkort (gammelt via chipset).
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
31. marts 2002 - 16:23 #1
få en USB->PS/2 adapter
Avatar billede kny Nybegynder
02. april 2002 - 00:20 #2
Tror lige du skal læse den igen, min post ;-)
Det er det jeg gør lige nu, men ps2 har visse ulemper sammenlignet med USB - som for eksempel dårligere opløsning (bruger en Logitech dual optical) og ustabil updaterate. Alt i alt er det jeg vil bare at få min(e) USB port(e) til at fungere som de skal.