Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 03:37 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

download redhat! Hvad er iso and how to do?

Hvad er det der iso format som jeg kan hente redhat i?
og hvad skal jeg gøre med det?
det kan vel ikke puttes direkte på en skive???
fuld hjælp=fuld point!!
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 03:39 #1
det er naturligvis til en pc....
Athlon 1500+
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 03:42 #2
Når at du har hentet www.nero.com så kan du brænde iso'erne ned på skiverne og done
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 03:45 #3
kan jeg så lave install direkte på iso formatet?
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 03:49 #4
Du skal brænde den med nero
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 03:50 #5
Er du kendt i linux??? alså har du prøvet\brugt det før
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 04:08 #6
ja ja. har prøvet lidt... kan finde rundt som i dos, og lave forskælige kommands.. Men jeg har allerede mandrake, som jeg bare kan putte i drevet og så install den bare... det er det samme jeg vil opnå med redhat som jeg henter fra www,redhat.com..
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 04:10 #7
mandrake har jeg fået/"købt" hos linuspusher.dk  men jeg "gider" ikke vente på at få redhat sendt! bare hente den fra ftp! derfor søger jeg lidt help!!
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 04:11 #8
er der foresten et sted hvor det er lidt hurtiger at hente redhat end lige ftp.redhat.com??
Den siger 1 dag og 7 timer!!
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 04:13 #9
hvorfor vil du have redhat når du har mandarke
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 04:16 #10
det er fordi jeg gerne vil have en helt opdateret redhat!
kernel og KDE og hvad der ellers høre til...
Jeg mener også der er bedre hjælp at hente til redhat frem for mandrake!
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 04:17 #11
hjælp i redhat hvad mener du du skal købe en boxed ver får at få support
Avatar billede krylle Nybegynder
31. marts 2002 - 04:18 #12
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
31. marts 2002 - 04:27 #13
nej jeg vil have ikke support på redhat, så havde jeg købt den i biksen..
men på eksperten.dk virker det som om det er nemmere at få "support" på redhat end på mandrake...
Avatar billede skau Nybegynder
31. marts 2002 - 11:40 #14
Hvis du downloader et ISO image og brænder det som et ISO i Nero, får du en bootbar cd som automatisk starter med installationen af Redhat - ret enkelt.
Når du har downloadet iso'et skal du starte Nero, vælge file -> burn image -< vælge dit image og klikke på burn knappen.
Avatar billede skau Nybegynder
31. marts 2002 - 11:41 #15
Iso er et format der både indeholder data og fortæller hvorledes disse skal ligge på cd'en - samtidigt kan den også indeholde en bootsector der gør din cd bootbar
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. april 2002 - 12:31 #16
Du skal brænde iso-filen som et Image... med andre ord dropper du alle de wizards, der popper op, når du går ind i dit brænderprogram.... der er een simpel lille knap der hedder "burn image" eet eller andet sted i en af dine menuer... det er den, du skal bruge...

redhat kan hentes lidt hurtigere på sunsite.dk

drop mandrake, brug redhat....