Avatar billede superseje Nybegynder
30. marts 2002 - 22:58 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Andre Computere

Hej.

Sidder ved en nørd nat hos nogle kammerater, og vi sidder og share files til hinanden (undtagen mig).

Det er min vens far der har sat det op sådan vi kan det, men jeg kom senere og vi ved ikke hvordan jeg kommer til at dele filerne med de andre.

Jeg vil give 200 points til den der kan finde ud af det.

Hilsen SuperDude
Avatar billede toasteren Nybegynder
30. marts 2002 - 22:59 #1
Heh, meget enkelt.

Højre klik på iconet: ”Andre Computere”, eller ”Netværkssteder”, eller hvad du nu har det til at hedde. Så kommer der en menu frem hvor der et sted står: Fil og Udskriftsdeling. Den klikker du på, og sætter flue ben ved dem begge to! Så trykker du: ”ok” og genstarter.

Så skulle den være der..

//Toast
Avatar billede superseje Nybegynder
30. marts 2002 - 23:00 #2
Ok, tak. prøver det
Avatar billede jones_net Nybegynder
30. marts 2002 - 23:01 #3
Hvis det ikke virker, så kig lige, at jeres arbejdsgruppe/workgroup er den samme...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
30. marts 2002 - 23:02 #4
hmmmm, måske skal I pille lidt ved IP adresser... kender du noget til dem??

Hvilken windows bruger du?

/J
Avatar billede simonhusby Nybegynder
30. marts 2002 - 23:05 #5
Ved du hvordan han har sat det op..

Ellers kig i Kontrol Panel> Netværk> Og se om du har installeret de samme Protokoller som de andre.. Plus det med workgroup.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:07 #6
Sørg for at have enten automatisk IP eller fast - så længe i vælger det samme alle sammen.
Avatar billede superseje Nybegynder
30. marts 2002 - 23:07 #7
Tak, toasteren.
Det virkede........
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:09 #8
200 point tsk tsk
Avatar billede jones_net Nybegynder
30. marts 2002 - 23:11 #9
well, det var let ja, men superseje plejer at oprette spm. efter de gængse regler, og lige nu er han/hun åbenbart desperat... Så der er ingen grund til at flame set fra min side...

/J
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:14 #10
15 : Let
30 : Medium
60 : Svær

--> Det er ikke tilfældigt. Man bliver ikke desperat med det samme - han/hun kunne finde det vha. windows help eller ved at oprette et spm til 15-30 point.
Avatar billede toasteren Nybegynder
30. marts 2002 - 23:18 #11
Hmm, jeg kan se der er tvivl om snyd her! Jeg kan ikke gøre for superseje's måske lidt FOR desperat udlevering af points.

Men for at forsikre jer vil jeg da gerne oprette et spørgsmål til superseje så han kan få sine points tilbage.

Det er jo trodsalt ikke dem det kommer an på
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:21 #12
Nej, jeg har ikke mistanke om snyd, men jeg synes at en som har været her i et par måneder _burde_ vide hvordan man afsætter point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2002 - 23:22 #13
xenophgobia> en bruge må suverænt selv om hvor mange point der skal afsættes - derfor er din spamming helt hen i vejret... tsk tsk...
Avatar billede jones_net Nybegynder
30. marts 2002 - 23:26 #14
ja, og så længe man selv svarer på spm. til over 60 point, så kan man ikke tillade sig at brokke sig... Kun hvis man vil give point tilbage frivilligt...

/J
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:29 #15
Spamming! Nu må du f*nme lige! Er det ikke smart nok jeg gør opmærksom på det? Undskyld jeg siger det så hårdt, men man er fanme dum hvis man sætter dette sppm til 200 point! Det er ikke engang sådan så skriver: "Jeg har kigget windows help igennem, søgt på nettet, og spurgt her på eksperten med 30 point - men ingen løsning. Så jeg afsætter 200 for jeg er har selv prøvet og har meget brug for hjælp"

Hvad blev der af den der "Lad-os-stoppe-inflationen"-bevægelse? Men det er vel også ligemeget john_stigers når man har 14.000 point? Dette spm hjælper da i hvert fald ikke på problemet!!
Avatar billede jones_net Nybegynder
30. marts 2002 - 23:29 #16
Well, vi er alle forskellige, og har forskellige meninger og holdninger - det gider jeg faktisk ikke at diskutere... Bare glem hvad jeg skrev, det var ikke for at starte en diskution, jeg gider ikke at svinge riven i aften - det er jo påske, og jeg håber I alle har haft/har en god en:-)

Nu vil jeg ind og putte - godnat og sov godt:-)

/J
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:30 #17
jones_net  >> Jeg ved godt det lyder utroværdigt - men jeg så faktisk ikke at der var afsat 200 point før han acceptere.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:31 #18
jones_net >> Det er ikke noget at diskutere - man kan sq da ikke afsætte 200 for sådan et spm! Det er ikke noget om meninger og holdninger - det er noget om sund fornuft.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2002 - 23:32 #19
xenophobia> 14.000 point? Hvad har det med sagen at gøre? Prøv lige at gætte hvorfor der blev sat loft på så man ikke kunne give mere end 200 point??? Kan i den forbindelse næve at admin har sagt at folk må selv om hvor mange point de vil bruge da de ikke mere kan gå over 200 point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2002 - 23:33 #20
xenophobia> man kan også afsætte flere point hvis man gerne vil have svar hurtigt - det her jeg gjort flere gange. Dog ikke 200, men 100 point.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:34 #21
Klart nok - men hvis

15 : Let
30 : Medium
60 : Svær

- så bør 200 kun bruges i ekstreme tilfælde og ikke bare fordi man ikke gider trykke F1! Synes du at 200 point er rimeligt for dette spm????
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:35 #22
"Dog ikke 200" Som du siger det selv...
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:36 #23
- og da slet ikke for sådan et spm. Jeg kunne forstå det hvis det var "Hjælp mig - min firmaside er gået ned - det er mySQL det er galt med - jeg mister mange penge i timen"
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2002 - 23:38 #24
For mig ser det ud som om det hastede: "Det er min vens far der har sat det op sådan vi kan det, men jeg kom senere og vi ved ikke hvordan jeg kommer til at dele filerne med de andre.

Jeg vil give 200 points til den der kan finde ud af det."

Vil stadig påstå at 200 point er ok :)

men vi bliver vist ikke enige, så skal vi ikke stoppe mens legen er god?

P.s. undskyld det der med spamming - det var ikke skrevet så hårdt som det var ment :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2002 - 23:39 #25
*lol* rettelse: det var ikke ment så hårdt som det var skrevet :) Sorry :)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:45 #26
"Sidder ved en nørd nat hos nogle kammerater..." - de har hele natten så så meget haster de vidst ikke. Jeg prøvede med winXP. F1 >> søg på file sharing og vupti så nemt er det. Det er IKKE 200 point værd - det er ren dovenskab. Det er en grim holdning at have den der med at hvis du har point kan du få hurtige og gode svar, men hvis ikke må du vente og nøjes.
Det dur ikke.

Og som den sidste i den her debat forventer jeg at du forsvarer det. Om de får kørt MP3'erne og DivX-filmene over en halv time senere sker der ikke noget ved.