Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 21:49 Der er 55 kommentarer

php i frontpage??

kan man bruge php i frontpage og hvordan virker det??
hvis ikke kan man så i dreamweaver og hvordan virker det så??
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 21:51 #1
Du skal bruge en web-server. De programmer du nævner laver kun designet og teksten - ikke det dynamiske. (dog har de dog en kode-viewer/ændrer inddbygget)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 21:51 #2
Man kan ikke i frontpage (FP, microsoft og asp. Det hænger ikke rigtigt sammen med PHP :)

Man kan godt i dreamviewer i begrænset omfang. Hvis man fx har en gæstebog eller noget, så kan man sagtens gøre det, men ellers er det ikke så smart hvis man har noget "stort".
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 21:52 #3
Det skal også lige siges at i Dreamviewer er der bare en lille markering der fortæller, at her er der noget PHP kode
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:10 #4
ja ok men hvilke programer er så goe til php???
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
30. marts 2002 - 22:12 #5
NAMO WEBEDITOR 5.0 !!! KLART fedt !! www.downloads.com
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:13 #6
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:14 #7
kingofthen -> Vil du have programmer hvor du har samme brugerflade som Frontpage og Dreamviewer? eller skal det bare være et kodeprogram hvor selv programmere alle tables osv osv osv... ???
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:14 #8
ja, hvis det skal være et dicideret kodeprogram kan jeg også anbefale editplus
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:19 #9
jeg vil helst have et let som f.eks. frontpage..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:21 #10
Og hvad skal du kunne mht. php ?
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:21 #11
mht??? den skal jeg lige have igen..
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:24 #12
zyber>>> det der namo koster 149 $....
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:25 #13
M = Med
H = Hensyn
T = Til
siger Med Hensyn Til

hehe :)
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:27 #14
nåå ok... jeg vil kunne gøre det mest mulige og så skal editoren helst være et wysiwyg-program....
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:29 #15
Tror bare du skal bruge Dreamviewer så. Men det er også forholdsvis dyrt. Men du kan downloade en trial udgave
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:29 #16
EditPlus
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:31 #17
er det bedste wysiwyg-program dreamweaver????
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:37 #18
Jeg ved ikke hvad wysiwyg er, så det kan jeg ikke svare på :=)
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:38 #19
det er et program som viser grafik (frontpage , dreamweaver) og ikke ren html kode (notepad)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:39 #20
Ja, så er det dreamviewer. Det er også de de proffesionelle bruger.
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:44 #21
men det er jo bare ikke så godt til php eller hvad???
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:46 #22
Ikke hvis du skal programmere meget PHP, så vil jeg råde dig til at gøre det i fx editplus som somsagt er et rent kodeprogram
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:47 #23
ja men det koster jo penge
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
30. marts 2002 - 22:47 #24
WYSIWYG = What You See, Is What You Get (Hvad Du Ser, Er Hvad Du Får)

- Rasmus!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:47 #25
rasmus -> ahh, tak for det :) så forstår jeg sammenhængen, hehe
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:48 #26
Ja - jeg har aldrig brugt et grafisk program, kun EditPlus & Notepad. Men jeg tror det er en smagssag. Til PHP er det nok EditPlus der er det bedste.

gizmo-gizmo >> Hvad mener du med de proff. kun bruger dreamweaver? Jeg synes da det er mere proff. at lave koden selv...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:50 #27
xeno -> ja, det gør jeg da også selv, da jeg synes man får klart den bedste kode osv ud af det.
Men det mest proffe What You See, Is What You Get (hehe) program er dreamviwer. Flere designer der ikke koder bruger dette. Det har jeg i hvert fald ladet mig fortælle.
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:51 #28
ok men hvor kan jeg lære at bruge php???
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:52 #29
www.webcafe.dk
glimrende begynder guides
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:53 #30
er det svært og hvor langt tid tog det jer at lære???
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:54 #31
Eller køb en bog - det er klart det bedste synes jeg :o) Det er pengene værd.
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:55 #32
Jeg lærte at hente/slette/poste i en DB i løbet af to dage =)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:55 #33
Altså nej (men nu har jeg så også kodet ASP forinden)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:55 #34
Jeg synes ikke om en bog. Men hvis du vil have noget teoretisk viden osv er det nok godt nok...

tjaa, det er svært at sige hvor lang tid det tog, for man kan det jo aldrig godt nok. Jeg lære hele tiden nye ting. Bliver bedre og bedre hele tiden, såhh, svært at sige.
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 22:55 #35
DB??? hvad er det??? men hvilken bog??
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:56 #36
xeno -> ASP er et bandeord, FY :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:56 #37
D = Data
B = Base
Siger DataBase
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:57 #38
Jeg ved det - jeg så lyset... Hellere sent end aldrig :o)

(det her skal nok skabe splid =)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:58 #39
"PHP and MySQL Web development" ISBN# 0-672-31784-2
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 22:58 #40
xeno -> ja, det var godt du så lyset. Selv erikjacobsen skriver det inde under sit minisite, så det kan da aldrig gå helt galt :D)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 22:59 #41
Dyr, men _meget_ god
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 23:00 #42
i snakker som om det var en religion at bruge henholdsvis asp eller php...
men lad os lige få en konklusion på bordet...
HVOR LÆRE JEG HURTIGST PHP???
HVILKEN PROGRAM ER DET BEDSTE TIL PHP??
VIRKER PHP OPTIMALT I DREAMWEAVER??
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:01 #43
PHP  er schatme så lækker :o)

Da jeg skulle lave fx en tagwall i ASP - tog det meget længere tid end ved PHP - for PHP skal man ikke idiot-sikre den. Prøv fx at skrive ved en uskikret ASP tagwall ¤#&¤/""¤#""%#¤&%)(/=/(??##¤ og se hvad der sker =)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:02 #44
HVOR LÆRE JEG HURTIGST PHP???:
- "PHP and MySQL Web development" ISBN# 0-672-31784-2

HVILKEN PROGRAM ER DET BEDSTE TIL PHP??:
- EditPlus

VIRKER PHP OPTIMALT I DREAMWEAVER??:
- Ikke optimalt - i al fald ikke lige så godt som i EditPlus
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 23:03 #45
kan i ikke lige svare på mit spørgsmål???
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 23:03 #46
1. På et website er det nok webcafe.dk - hvis du er til bøger så kan xeno nok foreslå en (som han har gjort).
2. Der er ikke noget program der er bedst, men jeg synes det er EditPlus.
3. Dreamviewer kan ikke "køre" php scripts eller noget. Det kan blot åbne et dokument med php kode og vise html'en korrekt, men php'en gør den ikke noget ved. Du skal uploade det til internettet eller sætte din egen lokal server op, før du kan "køre" php.
Avatar billede kingofthenight Nybegynder
30. marts 2002 - 23:03 #47
"PHP and MySQL Web development" ISBN# 0-672-31784-2 ????? hvad kan jeg få ud af den sætning???
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:05 #48
Du går ned til boghandleren og siger de skal bestille den - og giver dem oplysningerne. eller bestiller den fra nettet.

"PHP and MySQL Web development"  <---- TITEL

ISBN# 0-672-31784-2 <--- ISBN =)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 23:07 #49
Eller søg på www.bibliotek.dk
Der et HAV af bøger som du kan bestille hjem til dit lokale bibliotek
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:10 #50
amazon.dk
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:10 #51
.oO0(Det er utroligt hvad man får for 15 point nu om dage hva' :o)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 23:14 #52
Ja, for hulen ... at vi gider :)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:15 #53
Prøv se - allerede i det første indlæg svarede jeg på hans spm =)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
30. marts 2002 - 23:17 #54
kingofthe -> ikke noget vel, men der er en funktion i menuen der hedder "afsæt flere points"... bare liiige lidt info :o)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
30. marts 2002 - 23:20 #55
kingofthe >> Jeg har svaret på dit spm - og alle de andre, har tilmed findet ISBN-numre til dig. Er du tilfreds eller er der mere du vil vide?