Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 13:48 Der er 24 kommentarer

GeForce 2 TI nvidia 3d driver til Mandrake 8.1

Hej, nu er jeg ærligt talt lidt træt af ikke at kunne spille Tux Racer ;) Jeg har prøvet at installere nvidia filerne:
NVIDIA_GLX-1.0-2802.tar.gz
NVIDIA_kernel-1.0-2802.tar.gz

Når jeg installerer GLX driver pakken ved at:
tar zvxf NVIDIA_GLX-1.0-2802.tar.gz
cd NVIDIA_GLX-1.0-2802
make install

kommer der ingen fejl, dejligt :) Så går jeg videre til kernel filerne..

der gør jeg det samme men får fejlen:
error Modules should never use kernel-headers system headers,
error but headers from appropriate kernel-source
make *** nv.o error 1

Så nu giver jeg 150 points for at få det ordnet,
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. marts 2002 - 14:22 #1
Har du set her? http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=linux Det har du sikkert...Men hvad med: http://205.158.109.140/XFree86_40/1.0-2802/README

Det har aldrig givet mig problemer...Prøv evt. med RPM pakker?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 14:33 #2
den påstår at RPM pakkerne allerede er installeret
og hvis jeg retter i min x config fil med driver "nv" til "nvidia" så kan jeg ikke starte X
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. marts 2002 - 14:50 #3
Ok, skummelt.... Hvilke Linux dist. har du?
Evt. kør en "rpm -qa |grep nvidia" for at se om der er nogle Nvidia pakker installeret, og så fjerne dem som du gerne vil have lov til at installere, igen...?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 14:54 #4
Linux dist: Mandrake 8.1
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 14:55 #5
kan sku ikke lave det tegn der er foran grep :(
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. marts 2002 - 14:58 #6
Du får tegnet ved at trykke <Alt Gr> + "den knap lige til venstre for backspace/slet-knappen" :)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 15:00 #7
nej
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 15:01 #8
tasten til venstre for + :D
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 15:03 #9
hvis jeg skriver den kommando får jeg bare en ny:
[root@www nvidia_shit]#
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. marts 2002 - 15:18 #10
Dvs. den skriver ikke noget? Så er det fordi der ikke er nogle RPM-pakker som hedder det du skriver efter grep kommandoen... Skummelt... Prøv evt. at upgarde RPM'erne så med "rpm -uvh [rpm-pakke-navn]"?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 16:37 #11
det virker heller ikke.....
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
30. marts 2002 - 16:38 #12
Naanaaa naaa na :P
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
30. marts 2002 - 16:38 #13
jesper hvad er din score..HOVSa glemte liige at du ik kunne køre det ;)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 16:38 #14
heh vor sjovt :) I think not
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 16:39 #15
hvor
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 16:40 #16
zyberwizard: en windows emulator koster kassen...

LOL :P
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
30. marts 2002 - 16:46 #17
Jeg har en :) ..Firma licenseret :)~
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
30. marts 2002 - 16:46 #18
En ( god ) windows emulator koster omkring de 800
Avatar billede kny Nybegynder
31. marts 2002 - 16:29 #19
En bedre er gratis - selvom det ikke er en emulator ?
www.winehq.com
Hvis du vil have en Virtual machine såsom VMware skal du tilgengæld nok hoste om med nogen lidt større penge - den kan så også køre alt muligt andet end windows.
Avatar billede kny Nybegynder
31. marts 2002 - 16:31 #20
For øvrigt er det nok dine locale settings der er noget i vejen med når du ikke kan skrive "|". Check /etc/locale.conf - mener jeg den hedder, har ikke lige checket. Jeg har ikke ret godt styr på Mandrake, da jeg selv er Debian bruger.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
01. april 2002 - 20:24 #21
Zyberwizard, den er god med dig, men fakta er at der findes gode emulatorer GRATIS, jeg kender en der kan emulere Windows, mac os, unix og så videre, og den er sørme også gratis ;)

Det du siger ligner lidt:
Et ( godt ) operativ system koster omkring de 800... BULLSHIT :P
Avatar billede kleve Nybegynder
03. april 2002 - 09:55 #22
Jeg har lige installeret omtalte drivere på Mandrake 8.2
Efter noget besvær.Nu kører det, med Tux og Castle Wolfenstein DEMO . osv. Flot!!

Hvis du siger det hele er installeret som RPM pakker, kan det være du skal loade NV modulet.?
Jeg skal lige undersøge hvad jeg gjorde..
Avatar billede kleve Nybegynder
03. april 2002 - 10:18 #23
Du skal  som root gå ind i /etc/modules.conf og tilføje:

alias /dev/nvidia* NVdriver

Så kan du starte x når du har rettet din config fil som der står i hjælpeteksten. Desværre skriver de ikke noget om den anden rettelse men her er den.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
10. november 2002 - 22:59 #24
Dette virker ikke, men det her gør:
http://spido.dk/linux/nvidia.html

Skrevet af mig efter jeg fik det til at virke :D