Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 08:35 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

Outlook blokere adgang .........

Hej alle sammen!!

Når der er blevet vedhæftet en fil i min mail så skriver Outlook at :

Outlook blokerede adgang til følgende vedhæftede filer, der kan være usikre: OG HER STÅR DER HVAD FILEN HEDDER

Er der nogen der ved hvordan jeg kan se filen?? Jeg har prøvet at sende mailen til en anden men der høre filen ikke med. Er der nogen som kan hjælpe mig??

Jeg køre med Microsoft Office til XP.

//Aagaard
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 08:40 #1
Hent programmet DetachXP som vil afhjælpe problemet for dig...
Med det kan du vælge at ingen filer skal være blokeret.

Det kan hentes her: http://www.mcdev.com/index.html

/SpEeDy
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:16 #2
speedy>> Kan man så fjerne programmet igen??? sådan så det kommer til at stå der igen?
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:25 #3
Luk ned for dit Anti-virus program når du sender (bare prøv)

Prøv at sende en anden fil... se om det kan lade sig gøre!
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:26 #4
lomme>> Det er ikke når jeg sender det er en mail jeg har modtaget med en fil i som jeg ikke kan åbne
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:32 #5
aagaard>>Ja, du kan jo starte programmet igen, og tilføje filerne igen..

lomme>>Det har intet med Anti-virus programmer at gøre...

/SpEeDy
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:33 #6
Der er garanteret fejl på den! eller også er det en virus?!
hvis du vil kan jeg sende et lille billed til dig! så ser vi om det kan lade sig gøre...
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:34 #7
Speedy> nej du har nok ret, Anti-virus programmer burde have et andet respons!
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:35 #8
speddy>> den siger at den skal registre  til internettet eller også er det Microsoft den skal registre til og det gider jeg da ikke!!! kan mn godt bruge det uden at registre???
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:36 #9
lomme>> Det må du godt, men det skal ikke være nogen virus du sender.

Min mail: dj_aagaardvip.cybercity.dk
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:37 #10
ups

dj_aagaard@vip.cybercity.dk
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:44 #11
Der er da ikke noget med noget registrering til internettet ?!?

Og lomme>>Der er ikke noget med nogen fejl, det er en indbygget "feature" fra microsoft at man ikke kan modtage visse filtyper da de *KAN* indeholde virus.

Programmet går ind og fjerne denne blokade af "farlige" filer (Som altså ikke ER farlige, men KAN indeholde virus).

/SpEeDy
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:45 #12
Kan man så ikke gå ind i mail opsætningen og lave det om???
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:45 #13
sendt...
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:46 #14
Du starter bare programmet og vælger OK og trykker på feltet "High Risk" og trykker på den grønne cirkel "Apply" Så Lukker du outlook (hvis det ikke allerede er det) og starter det igen. Nu kan du åbne filen du har fået tilsendt...

/SpEeDy
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:46 #15
Kunne du få den? det er bare et gif billed...
Avatar billede pbudk Nybegynder
30. marts 2002 - 09:46 #16
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:47 #17
Nej, du skal ind i Windows's registreringsdatabase for at kunne gøre det, men det sørger programmet for at indstille rigtigt...

Du kan desuden med programmet altid vende tilbage til standard, så den blokerer for exe-filer og andet igen...

/SpEeDy
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:47 #18
Lyder rigtigt hvad Speedy, siger!
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:52 #19
lomme>> Jeps, det kunne jeg godt
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 09:53 #20
speedy>> Hvordan gør bruger man programmet jeg kan nemlig ikke finde ud af det
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:54 #21
Jeg har lige beskrevet det i kommentaren klokken 09:46:03

Du starter bare programmet og vælger OK og trykker på feltet "High Risk" og trykker på den grønne cirkel "Apply" Så Lukker du outlook (hvis det ikke allerede er det) og starter det igen. Nu kan du åbne filen du har fået tilsendt...

/SpEeDy
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:54 #22
Alletiders, så er det hvad Speedy siger, din sikkerhed er for stram!
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 09:55 #23
foresten var det Outlook, eller outlook express?
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:56 #24
Det er 100% sikkert Outlook 2002 ellers er det Outlook 2000. Men jeg tror nok først det kom i Outlook 2002 med den der blokering...

/SpEeDy
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:56 #25
Det er i hvert fald ikke Outlook Express...den har ikke denne blokering...Håber heller ikke de har planer om at bygge den ind :)

/SpEeDy
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. marts 2002 - 09:57 #26
To either add, or remove file types for the Attachment Security Warning, follow these steps:
Click Start , click Run , type regedit , and then click OK .

Locate the following key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Security
If the Security key is not present, right-click the Outlook key, point to New on the shortcut menu, and then click Key . Type Security as the name, and then press ENTER.

Click to select the Security key, and on the Edit menu, point to New . Click String Value , type AddWarningFileTypes , and then press ENTER.

Right click AddWarningFileTypes , and then click Modify . Enter the extensions of those file types for which you want to receive a warning in the Value data box. Note that the file extensions should be entered as semicolon- (;) delimited strings without using any periods (.).

Click the Security key, on the Edit menu, point to New , and then click String Value . Type RemoveWarningFileTypes , and then press ENTER.

Right-click the RemoveWarningFileTypes value, and then click Modify on the shortcut menu. Enter the extensions of those file types for which you do not want to receive a warning. Note that the file extensions should be entered as semicolon-delimited strings without using any periods.

Quit Registry Editor.

NOTE : You must have some string value added to the AddWarningFileTypes key in order for RemoveWarningFileTypes to work. If necessary create a fake extension for AddWarningFileTypes, such as <qqq>
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 09:58 #27
nanoq>>Du har ikke læst nogle af disse svar og kommentarer i spørgsmålet vel ?

/SpEeDy
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 10:00 #28
lomme>> det var Microsoft Outlook 2002
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 10:00 #29
aagaard>>Kan du få det til at virke ??

/SpEeDy
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 10:03 #30
speedy>> Hvordan får amn den så tilbage til den rigtige igen???
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 10:05 #31
Klik på knappen lige nedenunder den Grønne cirkel.

/SpEeDy
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. marts 2002 - 10:05 #32
speedy, ehm... jo...
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 10:08 #33
nanoq>>okay...men tror du selv på at hvis han ikke kan finde ud af at bruge et lille simpelt program som DetachXP så kan han sagtens finde ud af at rode med registreringsdatabasen ?

/SpEeDy
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 10:13 #34
speedy>> Jeg fik det til at virke,

Mange tak for hjælpen
Avatar billede speedy Nybegynder
30. marts 2002 - 10:14 #35
Det var så lidt.

/SpEeDy
Avatar billede lomme Nybegynder
30. marts 2002 - 10:21 #36
Mange tak for point... Godt du fik det til at du!!!

mvh Lomme...
Avatar billede aagaard Nybegynder
30. marts 2002 - 10:23 #37
Lomme>> Det var så lidt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja det var rigtigt godt jeg fik det til at du!!!!

Mvh Aagaard