Avatar billede sofaen Nybegynder
30. marts 2002 - 01:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmes PowerPoint i HTML

Jeg har lavet et diasshow i PowerPoint og vil gerne have det ind på min hjemmeside som er lavet i FrontPage express. Jeg er vidende om at det skal være i HTML men kan ikke finde ud af at gemme PowerPoint filen i HTML, således at jeg kan åbne den i FrontPage express.Kan nogen hjælpe mig???Venlig hilsen sofaen
Avatar billede callesen Praktikant
30. marts 2002 - 08:11 #1
I powerPoint vælger du filer->gem som webside. Så genereres et html-dokument, som du kan hente ind i Frontpage.
Avatar billede sukos Juniormester
30. marts 2002 - 08:26 #2
Hvis ikke du har muligheden for at gemme som HTML (callesens svar) skal du køre installationen igen, og sørge for der er et hak i "oprettelse af HTML-dokumener" (Så'n ca. ordlyd) :o)
Avatar billede sofaen Nybegynder
30. marts 2002 - 23:22 #3
Stadig tak for hjælpen, men jeg har prøvet alt og kan ikke gemme i htm. Er det fordi jeg kører med office 97. Jeg er på intranet og her står der index of....Det kan lade sig gøre at uploade på nettet ved at jeg selv skriver index, men så har jeg ikke en forside. Min hjemmesideadresse er uden www. Hvorfor er GEM SOM HTML nedtonet i PowerPoint? Jeg har lavet en hjemmeside i FrontPage express og er glad nok for den, men jeg er blevet bidt af det her, og det er ærgeligt at jeg ikke kan få det til at fungere med et link på min egen forside til et event. sjovt kort diasshow. Selv om jeg er amatør og det hele er af interesse og jeg bliver 55, vil jeg dog gerne lære og forstå, hvorfor :-)
Avatar billede callesen Praktikant
31. marts 2002 - 11:16 #4
Gem som htm er nedtonet fordi du ikke har installeret denne funktion.Har du prøvet som sukos skriver?
Med office 2000 har jeg ingen problemer. Jeg mener at kunne huske, at funktionen også var der i 97'eren med 'fuld installation'. Har du opdateret din Office 97 på Microsofts hjemmeside?
Avatar billede sofaen Nybegynder
31. marts 2002 - 20:31 #5
Callesen! Mange tak for hjælpen og pointene er dine. Jeg har lært rigtig meget og tog i dag ned til en ven der har Office 2000 og kunne se at her kunne der gemmes i web-format. Nej, jeg har desværre ikke opdatert Office 97 og vil nu prøve om jeg kan det. Sagen  er at jeg har taget PC-kørekort i 97 og win98, og begge dele opfylder mine behov, men jeg må jo nok til at forny mig :-)
Avatar billede sofaen Nybegynder
01. april 2002 - 02:40 #6
Jeg har nu bøvlet frem og tilbage og har opdateret min office 97, men den kan altså ikke gemme i HTML, sorry, jeg er en arbejdsløs midaldrende mand midti 50erne og har ikke råd til at købe 2000 lige nu, så jeg må stille mig tilfreds. Hertil kommer at jeg lige har jogget i spinaten, en ven sendte mig nærmest et trusselbrev om at jeg skulle skynde mig at slette en ondartet virus det hed sulfbnk.exe i min beflippelse gjorde jeg det, og sandelig også i registreringsdatabasen. Jeg er nu klar over at denne fil har betydning i DOS, altså styrer forbindelsen mellem de lange navne vi ser og standard 8.3 så det kan jo skabe bøvl, nogen mener det kun har betydning for dem der arbejder i DOS? Hvad mener eksperterne, og er der ikke en venlig nørd der kan sende mig filen seperat, så jeg kan gemme den på disken for at løse problemet? Det er ikke spor morsomt det her.:-)
Avatar billede callesen Praktikant
01. april 2002 - 08:49 #7
Du kan løse dit sulfbnk.exe problem sådan:
A: You will need to revert to your Windows CD to replace the lost file. Put in your CD and do the following:

Click Start, and then click Run.
Type sfc, and then press ENTER.
Click Extract one file from installation disk.
In the Specify the system file you would like to restore box, type drive:\windows\command\sulfnbk.exe (where drive is the drive on which the Windows folder is installed, usually drive C), and then click Start. The Extract File dialog box is displayed.
Next to the Restore from box, click Browse, and then browse to the location of the Windows installation files. If the installation files were copied to the hard disk, this location is C:\Windows\Options\Cabs by default. You can also insert the Windows installation CD-ROM in the CD-ROM or DVD-ROM drive and browse to that location.
Click OK, and then follow the instructions.
Avatar billede sofaen Nybegynder
01. april 2002 - 14:59 #8
Tusinde tak for dit seriøse svar, så må du godt få 30 point mere. Eksperten er en utrolig god forening, jeg skal lige sætte mig lidt mere ind i det, så jeg kan finde rundt i spørgsmål og svar og sende point.
Venlig hilsen
Sofaen
Avatar billede callesen Praktikant
01. april 2002 - 15:08 #9
Velbekomme - engang i mellem er 'falske' virus-advarsler farligere end virus. ;-)