Avatar billede poder Nybegynder
29. marts 2002 - 20:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt modem

Jeg har haft et Conexant internt modem installeret, nu vil jeg gerne skifte til et eksternt Lasat modem.
Det nye modem bliver fundet men ud for modemmet i "Enhedshåndtering" er et ikon der ligner en chip og ikke et modem. Samtidig opfatter IE det ikke som et modem??

Hvis jeg går ind under "Tilføj ny Hardware" og vil vælge modem er der også her et ikon der ligner en chip??

Hvordan slipper jeg af med det og kommer tilbage til et normalt modem-ikon??

mvh.
Per
Avatar billede mike23 Nybegynder
29. marts 2002 - 20:27 #1
afinstallere det...og så smid din driver som du fik med i drevet og kør denne
Avatar billede poder Nybegynder
29. marts 2002 - 20:28 #2
har prøvet, det bliver stadig opfattet som et internt modem
Avatar billede mike23 Nybegynder
29. marts 2002 - 20:34 #3
har du været inde og hente en driver på hjemmesiden som skulle funke til dit OS?
Avatar billede poder Nybegynder
29. marts 2002 - 20:41 #4
yep.
men allerede hvis jeg bare går ind for at installere et modem kan jeg kun vælge internt modem i listen under "tilføj ny hardware"??
Avatar billede mike23 Nybegynder
29. marts 2002 - 20:44 #5
kan du ikke bare pille det opkaldskort ud af maskinen eller disable det i BIOS`en??
Avatar billede poder Nybegynder
29. marts 2002 - 20:53 #6
jeg har pilet det ud og afinstalleret alt vedr. det modem....selv i reg'en.
Når jeg så putter mit nye modem i maskinen, finder windows det, installerer driveren (den nyeste fra producenten) men det bliver installeret som et internt, som ikke kan bruges til noget....prøver at at køre kontrolpanel -> modem -> diagnostics kan den godt kommunikere med modemmet, men vil jeg køre netværk via modem kender den ikke noget modem, prøver jeg så dér at installere det igen, siger den bare OK, men kender stadig ikke noget modem?????#"&%¤
Avatar billede poder Nybegynder
12. november 2002 - 12:35 #7
Jeg fandt en speciel driver på nettet der virkede