Avatar billede dme Nybegynder
29. marts 2002 - 18:03 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Link til MP3-filer i HTML

Hejsa,

Jeg er ved at lave en CD, hvor jeg har nogle film- og lydklip. Jeg har lavet en menu i HTML, hvor jeg linker til de forskellige filer. Når brugeren klikker på et link skal film- eller lydklippet afspilles.

Det virker fint mht. filmklippene (.avi), men hvis man klikker på linket til en MP3-filen fremkommer en "Filoverførsel"-dialog, der spørger hvor jeg vil gemme filen, hvilket ikke lige var meningen. Hvordan kan dette løses?

/David
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 18:08 #1
Det kan det ikke, da det afhænger af klientens indstillinger i browseren )-:
Avatar billede thesqunk Nybegynder
29. marts 2002 - 18:09 #2
Det er ikke så underligt.. IE har jo en Media Player indbygget, men ikke en til at afspille mp3..hvad du liiige skal gøre ved det er jeg ikke sikker på prøv om du på Microsofts hjemmeside kan finde noget om et mp3 kompitabelt plugin, så du kan afspille mp3'er direkte i IE..
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 18:12 #3
thesgunk > ..."når brugeren klikker"... så bliver dit svar jo nok lidt svært, eftersom man derved skulle forudsætte at enhver bruger af cd-rom'en ville gå ind og rekonfigurere sin browser og det er nok lidt svært at forestile sig ;o)
Avatar billede dme Nybegynder
29. marts 2002 - 18:17 #4
Jeg har engang set et eksempel (men kan selvfølgelige ikke finde det), hvor man i stedet for http:// eller lignende skrev wma:// for Window Media Files, men ved ikke om det virker for mp3 og hvordan ...

/David
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2002 - 18:18 #5
Uanset hvad så vil det afhænge af brugerens browser!
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
29. marts 2002 - 18:23 #6
er lige lidt nysgerig hvad med om han lavede dem om til medi filer
Avatar billede dhunters Nybegynder
29. marts 2002 - 18:55 #7
Prøv med wav-filer.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
29. marts 2002 - 18:59 #8
wav filer har det med at fylde for meget så bliver dowenload for langsom
Avatar billede dhunters Nybegynder
29. marts 2002 - 19:10 #9
Nå ja, men hvis det bare var nogle små lydklip fra en film så kunne det vel nok gå?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. marts 2002 - 23:13 #10
En genial ide, ville være at lave en lille flash jukebox, og derfra trykke for at afspille mp3 filerne.
Flashboxen fylder jo ikke nævneværdigt i sig selv.

/0ffline
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. marts 2002 - 23:20 #11
Hvis >>dme ikke selv har macromedia Flash, så kan det laves som en lille side i sig selv med et dynamisk textfelt der indlæser et html dokument, indeholdene diverse mp3links. Dog understøtter flash dog kun HTML 1.
Men så er det bare at ændre / tilføje osv.  i det HTML dokument
Hvor får jeg det dog fra :O)

/0ffline
Avatar billede dme Nybegynder
30. marts 2002 - 19:35 #12
Tak for hjælpen. Jeg har delt pointene mellem ezolu og Offline ...

/David
Avatar billede 0ffline Nybegynder
30. marts 2002 - 19:38 #13
Takker :O)
Avatar billede nulle76 Nybegynder
28. august 2005 - 17:05 #14
hej...

jeg er rigtig meget ny her og jeg har en hjemmeside ved webbyen... nogen det kan hjælpe mig med at lave den så men kan høre musik på en af mine sider der???

Hilsen
Nulle76

ps.
jeg undskylder at jeg spørg her... men jeg kan ikke engang finde ud af at lave et nyt indlæg desværre igen sorry...