Avatar billede procsus Nybegynder
29. marts 2002 - 16:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DDR Vs. RD !!

Jeg har nogle Apacer 256mb DDR-RAM PC2700, jeg synes at mine RAM styrer :Þ , men er RD-RAM bedre ??

Lad mig høre nogle meninger !!
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
29. marts 2002 - 16:39 #1
Puha - Det kan blive til noget af en diskussion ;-)

Et godt, gammel fingerpeg; Man får hvad man betaler for... Men nogen gange kan det ikke betale sig at smide en Porsche motor i en >Fiat 127 ;-)

RD-RAM yder mere end DDR-RAM, men nu lader det til at flaskehalsen i éns computer ikke længere er RAM'en... Så både DDR-RAM og RD-RAM yder fantastisk, så det er f.eks. kun ved hård videoredigering, at du kan mærke forskel :-)

Det var vist min 25-øre :-)
Avatar billede simonhusby Nybegynder
29. marts 2002 - 17:41 #2
RD-RAM yder mere end DDR-RAM, men nu lader det til at flaskehalsen i éns computer ikke længere er RAM'en... >>>

Rammen kan være vigtige hvis man bruger ens computer til f.eks rendering af film eller 3d...
Avatar billede kny Nybegynder
30. marts 2002 - 13:00 #3
RDRAM har til gengæld et latency problem. Alt i alt er det meget svært at afgøre hvilken ram der er hurtigst. RDRAM har højest båndbredde (dog ikke med voldsom stor margin), men DDR har klart laves latency. For P4 computere er performance ret ens med de to ramtyper, så længe man holder sig på de nuværende clockfrekvenser. Anandtechs test med OC til 2.5 Ghz+ tyder dog på at RDRAM ved disse hastigheder har en fordel fremfor DDR. DDR har dog den - efter min mening - kæmpe fordel at det er en fælles standard for AMD og Intel. Du kan således tage din DDR ram ud af din AMD og smide over i et Intel baseret system. Den mulighed har man ikke med RDRAM.