Avatar billede tbach Nybegynder
13. juni 2000 - 19:07 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Windows Millinnum

Navnet lyder helt forkert..
Men skulle da gerne være staver rigtigt..
Jeg har lige fået fat i Windows Millinnum, men før jeg smider det oveni det gamle Windows98 vil jeg lige vide om der er meget stor forskel på ydnyttelsen af de forskellige ting, fx CPU ( Pentium 3 800 MHz, overclocket til 960 MHz ) ?
Og skal man bare bruge de almindelige Win98 drivere, eller hvordan ?

Jeg har prøvet med Windows 2000..
De virker fint, men jeg kan IKKE få mit Asus TNT2 32 MB Ram M64 graffikkort til at virke.. Jeg har downloaded diverse drivere fra nVidia´s hjemmeside, men det virker bare ikke..
Der er ingen forskel på om man har installeret driveren eller ej..
Men når så man kører med Win98 og bruger de vedlagte drivere kører det som det skal.. Nogle har nogle tips eller ved hvorfor jeg ikke kan få lykortet til at virke ?

Mit Maskine:

EPoX bundkort (kan ikke huske modellen)
Pentium 3 800 MHz PCU ( Har overclocket den til 960 MHz )
IBM Deskstar 30 GB HDD
Asus TNT2 32 MB Ram M64
Creative SB Live! Player 1024
128 MB PC-133 Ram

På forhånd tak for hjælpen ;))

- Thomas
Avatar billede driis Nybegynder
13. juni 2000 - 19:26 #1
Når der nu alligevel er stillet et spørgsmål om Windows Millenium (sådan staves det, iøvrigt ;-), har jeg lige et tillægsspørgsmål, hvis nogen gider svare på det: Understøtter WinME 2 processorer? Og hvornår udkommer det?
Avatar billede drean Nybegynder
13. juni 2000 - 19:35 #2
Jeg kan bidrage med at fortælle lidt:

Jeg har installeret WinME på en PII-300, og på en AMD K6-200, og maskinen starter meget hurtigere op, og jeg syntes at yde evnen blev meget bedre.
Bortset fra nogle få fejl, som dem der er i IE5.5 o.l. var jeg meget tilfreds med det, det skal lige siges at det er beta 3 jeg har prøvet.

driis > Jeg mener ikke at WinME understøtter 2 CPU'er. og tror heller ikke det kommer til det.
Avatar billede denboj Nybegynder
13. juni 2000 - 20:06 #3
Jeg vil da også benytte lejligheden til at fortælle lidt og så samtiddigt lytte med på spørgsmålet.

Windows ME er en overbygning af windows 98  - Windows 2000 (er det ikke en overbygning af windows nt) Såå det skulle være lettere at få driverne til at virke til trilenium.

Men mon ikke Windows 2000 lige så stille begynder at blive opdateret fra de øvrige producenter der selvfølgelig ligger under for microsucks monopol.
//The Boy
Avatar billede denboj Nybegynder
13. juni 2000 - 20:08 #4
forøvrigt er det jo altid en god idé at opdatere driverne fra f.eks http://www.drivershq.com , Det lyder til at du bruger dem der følger med hardwaren og de er forøllede før de forlader butikken :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2000 - 20:09 #5
Windows Millinnum er kun til spil og hobby brug. Har intet med windows 2000 at gøre.
Avatar billede mjl Nybegynder
13. juni 2000 - 20:25 #6
Millenium, er en forsættelse af Windows serien. (eks. 3.11, 95, 98) Det bliver nok det sidste "alm." styresystem derfra. Der er nogle forbedringer, bl.a. starter systemet meget hurtige end vi har været vandt til fra de tidligere versioner. Det er bedre til at finde din hardware, og der er forskellige ting med fra Win-2000.
Video red. prog. medfølger også!
Avatar billede driis Nybegynder
13. juni 2000 - 20:36 #7
Kan beta'en fås gratis/meget billigt eller skal man være Microsoft-tester ell. lign for at få fingrene i det??
Avatar billede tbach Nybegynder
13. juni 2000 - 21:15 #8
Jeg har WIndows ME Beta 3.0 !
Skulle bare vide hvor godt det var og hvilke drivere der skal bruges..

Venter fortsat på svar.. ;))
Avatar billede denboj Nybegynder
13. juni 2000 - 21:43 #9
Er ME forøvrigt kommet på gaden i fuld dansk version endnu ?
Avatar billede tlbdk Nybegynder
13. juni 2000 - 23:25 #10
Windows Me er den næste udgave af win9X, og nej den understøtter ikke mere end en processor. Den booter hurtiger end den gamle udgave men den indeholder stadig mange fejl i RC0.

Den giver ikke nogen performance ændring, andet end den bruger meget mere ram. Man får dog nogen af de nye funktioner der er i win2k og en mere opdateret driver database.

Jeg ville vent hvis jeg var dig.

Dit problem med at du ikke kan få win2k til at virke med dit TNT2 og live kort har jeg svært med at forstå.

Til TNT2, prøv med http://www.nvidia.com/Products/Drivers.nsf vælg Detonator 2.

Til Live:
http://www.soundblaster.com/liveware/w2k/download.asp
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2000 - 23:27 #11
Ja millenium skulle være det sidste inden systemerne skal smeltes helt sammen måske. Det er ikke godt at vide, hvad der sker over i USA også Microsoft.
Avatar billede cyberfox Nybegynder
14. juni 2000 - 02:04 #12
Jeg kører med winME-RC2 og det kører kanon godt, der bruges samme drivers som til win98 og alle (næsten) programmer til win98 kører fint (mange enda bedre) med winME.

Hvilken version har du fået fat it?

Med dit hardware kan jeg ikke se nogen som helst problemer, hvis du bare husker at lave en fuld clean install og IKKE en opgradering , du KAN godt opgradere men så kører det lige så langsomt som win98(tro mig jeg har prøvet!)

Efter at have kørt winME lige fra BETA 1 og til nu , kan jeg roligt sige at der er det bedste OS fra MS til dato og meget mere stabilt end win98 og en del hurgtigere.
De eneste programmer jeg er stødt på der ikke kører under winME er notron internet security 2000 og et par firewalls da netværk i winME er ændret en del, zonealarm kører fint med winME.

Du skal dog være opmærksom på at den ver. du har har en timelimit på der udløber i aug. eller sep.
(den er dog nem at fjerne :)  )

ang. 2 cpu's  winME kan sagtens køre på en dual cpu maskine men bruger kun den ene cpu.

winME skulle komme i butikkerne i denne eller næste måned.

>tlbdk: hvor har du fra at den bruger meget mere ram????  har du prøvet winME selv?  de mem leak problemer der er i win98 har jeg overhovedt ikke oplevet med winME...
Avatar billede mjl Nybegynder
14. juni 2000 - 18:18 #13
Er hele fidusen ikke, at styresystemet helst skal bruge meget RAM?
Lissom Linux f.eks. Kæmpe swapfil øger vel ikke ligefrem hastigheden? Meget RAM i PC'en, skal vel bruges til andet end pral!!
Avatar billede melvis Nybegynder
14. juni 2000 - 18:43 #14
Bare for at følge med. :) men vil lige sige jeg kører med Final version (2165) (der ikk udløber) af Win2k Dk. Den kører totalt for godt. Dog da jeg kun havde 64MB Ram var den tung at danse med. Men nu har jeg fået 128 mere+Geforce. Og står for at skal indvestere i en P3E 650@900. så jeg glæder mig til at kunne nyde flere af Win2k'z KRÆFTER under hjelmen. Fordi dem er der mange af.
Avatar billede melvis Nybegynder
14. juni 2000 - 18:44 #15
ups det var VERSION 2195
Avatar billede tbach Nybegynder
14. juni 2000 - 21:59 #16
Melvis:
Ja okay.. men jeg har prøvet Win2k DK og engelsk.. Men jeg kan ikke få mit TNT2 kort og mit Lykort til at virke.. og heller ikke mit MS Natural Keyboard kan installeres.. Og min Logitech Winmang Gaming Mouse.. o.s.v...
Jeg har downloadet driverne fra nVidia og soundblaster´s hp.. men det hjælper KEINE.. men måske fordi at det faktisk kun er min engelske version der virker.. dan det danske er en cracket version jeg har fundet på "Undergroun" !
Avatar billede tbach Nybegynder
14. juni 2000 - 22:01 #17
tlbdk:

Og ja.. jeg har downloadet driverne fra de addyer du gav mig.. men det virker ikke.. men jeg vil da prøve at finde en fuld version af Win2k.. men problemet er at jeg ikke har 1000 kroner til at få det !
Avatar billede tbach Nybegynder
14. juni 2000 - 22:02 #18
Forresten.. man kan da ikke Boote direkte i Win ME kan man ?
Hvis man kan.. er det så bare at boote med win98 disketten eller hvad ?
Avatar billede tbach Nybegynder
15. juni 2000 - 16:17 #19
Vil da stadig godt have flere svar...
Men jeg hader selv når der går over en uge på at få sine point.. og jeg fik jo nogle svar.. Og det er jeg da taknemmelig for.. men det er ikke alle sammen jeg kunne bruge til noget.. faktisk har jeg ikke fået det svar jeg ønskede !

- Thomas