Avatar billede f_rollo Nybegynder
29. marts 2002 - 14:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mangler driver til scanner...

Jeg har købt en brugt (men forholdsvis ny) scanner fra Amitech, men jeg mangler en driver til den. Windows kommer ikke selv op og vil søge efter den og jeg kan ikke finde den inde i enhedshåndtering.

Jeg mangler også noget scannersoftware. Det skal være noget freeware (det må IKKE være ulovligt)

mvh
Rollo
Avatar billede sup3rior Nybegynder
29. marts 2002 - 14:14 #1
Gå ind på http://www.amitech.dk/
Ude i højre side er der en menu-bar...der klikker du på support, og derefter på download.....den side der kommer frem, vælger du så scanner...og på den nye side finder du så hvad din scanner hedder (står nok i bunden af den). Hent driverne der (husk hvor du ligger dem på din hd). Og så kommer det an på hvilket styresystem du har (win95/98/me/2000/xp)?
Hvis du skriver det kan jeg lige skrive en guide til hvordan du skal installere den.....
Avatar billede f_rollo Nybegynder
29. marts 2002 - 14:22 #2
Problemet er at der ikke er et navn eller et versions nummer på den...

Hvordan finder jeg ud af det...
Avatar billede sup3rior Nybegynder
29. marts 2002 - 14:23 #3
Der står simpelthen _INTET_ overhovedet på den (udover Amitech) ?
Avatar billede pf_uncle Nybegynder
29. marts 2002 - 14:26 #4
Hvis du ikke har en eneste oplysning fra scanneren, ej heller manual eller lignende - kan du vælge den hårde vej, downloade fra Amitech og forsøge installation indtil du rammer den rigtige. Har du evt. forsøgt at få microsoft til at søge efter den bedste driver til din hardware, når du installerer nyt hardware eller update af driver via system under kontrolpanel. I kontrol panel er der også et ikon der hedder scannere og kamera.
Mvh.

Peder
Avatar billede f_rollo Nybegynder
29. marts 2002 - 16:24 #5
Undskyld den lange svartid, men scanneren skal ikke instaleres på egen com. og derfor står den ikke lige i nærheden...

Jeg har fundet et sted i bunden hvor der står SF-600C men det passer ikke på driverne på amitechs side... er der andre steder hvor man kan finde drivere
Avatar billede sup3rior Nybegynder
29. marts 2002 - 16:27 #6
http://195.54.84.152/filer/scanner/SETUP.EXE
Her har du linket til dine drivere......
Avatar billede c-holst Novice
30. marts 2002 - 17:45 #7
Du skal bruge den fcc kode der står på alle ordentlige produkter. så ind på Driverguide.com. Her kan man med selv sparsomme oplysninger finder drivere til det meste, også gammelt hardware
Avatar billede f_rollo Nybegynder
29. august 2002 - 14:33 #8
Fandt aldrig en driver der løste problemet, men har til gengæld solgt lortet til en anden så det er ikke mit prob længere :-)