Avatar billede s Nybegynder
13. juni 2000 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Programmet "Lava" stjæler al lyd fra min PC... HJÆLP!!!

Jeg har fået et (stort) problem.

Når jeg ikke kører programmet "Lava" fra Creative kan der ikke komme nogen lyd ud af lydkortet overhovedet.

Det er selvfølgelig upragtisk.
Det skedte da min computer var ret langt nede med sine ledige resourcer og begyndte at kører ustabilt, jeg begyndte at lukke programmer ned og da jeg lukkede "Lava" (som kørte elendigt) kom der ikke mere lyd ud af mine højtalere...

Help me!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
13. juni 2000 - 16:21 #1
Har selv haft samme problem.....

Slet Lava....det kommer nok et til at køre ordentligt før det er væk.
Måske skal du starte helt forfra med installation af de normale programmer.
Altså ud i "tilføj fjern programmer", og fjerne alt....og derefter, forfra!

Efter jeg fjernede Lava, kører kortet fint igen!!
Avatar billede denboj Nybegynder
13. juni 2000 - 16:41 #2
Ring til crative og få noget support - De giver fantastisk god support
Avatar billede s Nybegynder
13. juni 2000 - 17:43 #3
Jeg har prøvet at fjerne Lava, men der kommer stadigvæk ingen lyd ud af mine højtalere...

Jeg tror jeg vil prøve at ringe til Creatives support i morgen
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. juni 2000 - 18:28 #4
Måske et uvidende spørgsmål, men hvad er Lava ?
Og har du tjekket at lydstyrken ikke er blevet skruet helt ned eller slået fra ?
Evt. en reinstall af driverne til lydkortet (fjern det gamle device først og så reinstall)
Avatar billede s Nybegynder
13. juni 2000 - 23:18 #5
tigerdyr>>
"Lava" er et program med en figur der kan danse til musikken... Det lyder åndsvagt, men det kan komme til at se (næsten) helt fedt ud
Avatar billede henrikl Nybegynder
14. juni 2000 - 15:12 #6
Ak ja!, hvis LAVA så bare var blevet lavet som en Plugin til Winamp...
Hvem ved, måske var det så blevet et hit! :-)
Flot grafik, elendigt program.. Skod det

Greetz Bishop
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. juni 2000 - 17:27 #7
Har du tilfældigvis en .log fil fra installationen eller fjernelsen af LAVA ??, det kunne jo måske give et hint til hvad der er gået galt!
Men ellers kan det jo stadig løses, ved at fjerne devicet fra system->Device manager og geninstallere lydkort og driver!
Avatar billede s Nybegynder
14. juni 2000 - 20:20 #8
Jeg har slettet programmet fra min computer (via kontrolpanel)... Men det virker stadigvæk ikke...
Nu kan jeg overhovedet ikke få lyd ud af mine højtalere

Jeg prøvede at ringe til Creatives danske support, men da jeg havde sidet knap 1½ time og stadigvæk fik den samme stemme, der er desværre ingen teknikkere ledig, men de vil få kontakt med en teknikker snarest muligt, lagde jeg på. Det kan da ikke være meningen (?)

Nogle ideer?
Avatar billede s Nybegynder
15. juni 2000 - 00:11 #9
Hmm... Det hjalp med en reinstall af driverne. Nu virker det igen.

Tak.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. juni 2000 - 15:56 #10
Altid rart at have været en hjælp :o)