Avatar billede jernhenrik Nybegynder
28. marts 2002 - 11:35 Der er 10 kommentarer

kan ikke køre fdisk

Jeg har haft installeret Windows XP på en hardisk (fat 32) men vil gerne ha den lavet om til Win98 men jeg kan kun installere winXP hvis jeg vil installere 98 så sifer den at der er fejl på dirv c: jeg har prøvet at formater i winXP men den efterlader 1 klynge i spor 0. hvad kan jeg gøre for at få fjernet ALT fra hardisken. jeg har hørt om noget der heder MBR. men jeg ved ikke hvad det er
Avatar billede sukos Juniormester
28. marts 2002 - 11:54 #1
fdisk /mbr
Avatar billede sukos Juniormester
28. marts 2002 - 11:55 #2
boot hellere på en 98-disk og kør fdisk /mbr fra den
Avatar billede sukos Juniormester
28. marts 2002 - 11:55 #3
Hent evt. en bootdisk fra www.bootdisk.com
Avatar billede pana Nybegynder
28. marts 2002 - 12:15 #4
Når du har fundet et svar kan du så ikke skrive det i http://www.eksperten.dk/spm/190947 ?
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
28. marts 2002 - 13:48 #5
jeg har nu prøvet at køre fdisk /mbr men den kommer bare og siger ingen ny kode
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
28. marts 2002 - 13:49 #6
og hvis jeg køre fdisk skriver den bare fejl
Avatar billede sukos Juniormester
28. marts 2002 - 15:40 #7
Af hva' siger den?

Altså, du booter på 98-disketten, derefer skriver du fdisk /mbr og derefter kører du fdisk!
Sletter alle partitions, opretter en eller flere ny/nye partitions, aktiverer den primære, genstarter på disketten, og formaterer din disk!
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
28. marts 2002 - 23:09 #8
jeg har prøvet men jeg kan ikke komme ind i fdisk for at se eller endre mine partitioner den skriver fejl på hardisk.....jeg fik et råd fra en om at jeg skulle prøve med en dos 6,2 det har jeg også prøvet men det hjælper ikke noget der bliver ved med at være fejl i spor 0.
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 08:35 #9
Prøv at få sat disken i en anden  maskine, og få den tjekket for fejl.
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
03. april 2002 - 11:38 #10
Ja. Sukos ide med at sætte den i en anden maskine er faktisk den eneste mulighed du har. Der jo selvfølgelig også de dyre metoder med diskrestoration, men det har man nok ikke råd til. Jeg ville sætte den i en anden maskine og formatere den vej. Du kan endda installere Windows mens den sidder i den anden maskine, forbeholdt at harddisken stadig virker.

Sune