Avatar billede spox Nybegynder
27. marts 2002 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Disc cloning af Win2k Server med AD

Da jeg til en server har købt ny harddisk var det meningen at den gamle harddisk skulle clones direkte over på den nye.

Cloningen er for så vidt gået meget godt, samtlige filer er clonet på den nye disk og windows kan tildels starte op. Blot kun i fejlsikret tilstand.

Under normal opstart kommer Windows med en fejlmeddelelse der siger at mine Active Directories er beskadigede, og at jeg skal genstarte i Active Directory Repair mode. Gøres dette startes maskinen fint op.

Serveren kører Win2k Server med Exchange og dermed AD installeret.
Hvordan redder jeg mig ud af denne situation?

Jeg modtager meget gerne live assistance over ICQ# 36061499 eller MSN romm@mail.dk
Avatar billede woolbox Nybegynder
27. marts 2002 - 14:51 #1
Hvis du stadigvæk har den oprindelige disk kan du jo boote fra den og tage backup af AD (Windows 2000 indbygget backup, og kryds i "System State") - derefter kan du sætte den nye disk i og restore AD oveni?
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. marts 2002 - 14:59 #2
Hvilket program har du brugt til kloning.

Jeg mener at Ghost kommer i et specielt server kloning version.
Avatar billede spox Nybegynder
27. marts 2002 - 15:10 #3
Jeg har brugt Norton Ghost 2002 til formålet.

Mht. backup af systemet med NTBackup, kan denne gendanne mine sysvol's? Det er disse der volder mig problemer under normal opstart, da cloningen af en uvist årsag ikke har kunnet genskabe alle mapper / filer i sysvol...
Avatar billede spox Nybegynder
27. marts 2002 - 15:32 #4
Jeg er ikke helt klar over hvordan jeg kunne få dette problem gjort så stort! : D

Hovedsagen er at de nu virker!

Jeg takker woolbox for en reminder om at ta backup af System State...
Avatar billede woolbox Nybegynder
27. marts 2002 - 16:49 #5
Takker ;o)