Avatar billede janegil Nybegynder
27. marts 2002 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kan man re-installere NT uten å slette datafilene?

Jeg har en NT som så ut til å behøve reparasjon.
(Selvsagt burde jeg laget en emergencydisk av den nyeste tilstanden også...)

Etter å ha reparert, vil den ikke logge meg inn. "C00000DF", kanskje noe med http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q143475 , som sier at jeg skal reparere både SYSTEM og SAM. Men når jeg reparerer, tilbyr den ikke noen mulighet til å reparere SAM, hvilket nok er mitt egentlige problem.

Dog, jeg har ikke så mye i mot å skulle installere NT på ny, om jeg bare kan få tak i en mappe med data (ligger ikke ei system-mappen.) Kan jeg reinstallere uten at det sletter data?

Avatar billede kveldulv Nybegynder
27. marts 2002 - 12:27 #1
Hvilken data skal du gemme?

Hvis du installere direkte oveni (kan man godt), så skal du re-installere alle programmer, samt oprette alle brugere igen (disse informationer bliver slettet)
Avatar billede kveldulv Nybegynder
27. marts 2002 - 12:29 #2
Grunden til at du ikke kan vælge 'sam' unde repair - er at du skal, efter at have installeret omtalte hotfix, oprette en ny repair-diskette.
Avatar billede janegil Nybegynder
27. marts 2002 - 12:43 #3
Jeg er ute etter å redde data som ligger i en mappe som heter c:\lanwin\.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2002 - 20:47 #4
Ja, det nemmeste er nok at installere win nt igen.
Så start installationen. Når den spørger om hvor den skal installere, så vælg samme partition som før, men mappen den skal installere i skal være en anden, f.eks. c:\winntny
Herefter kører du bare installationen færdig, og du vil nu have adgang til filsystemet, og du kan nemmere reparere din gamle installation, nu du har fuld adgang til filsystemet.

Jeg har selv brugt metoden, da jeg ved en fejl fik ødelagt en driverfil, så en NT server ikke kunne boote. Ved at bruge ovenstående metode, fik jeg adgang til filsystemet, og fik driverfilen udskiftet, og kunne herefter boot serveren igen.