Avatar billede connorz Nybegynder
27. marts 2002 - 11:08 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Lydkort on board

Jeg har et lydkort i min computer, som tilsyneladende ikke virker optimalt (lydene er forvrængede og tit, hvis jeg hører musik, kan man næsten ikke høre sangeren, mens musikken er ok). Kan jeg lade den blive siddende (sidder på bundkortet) og så installere et alm. PCI Soundblaster compatibelt lydkort derudover?

Jeg kører med Win98 (måske snart XP) og på kassen til bundkortet står der ordret:

Model name: 8VTAV
VIA Apollo KT133
AMD Socket A 600-1000
3 DIMM/ATX
Sound On Board

(jeg vidste ikke helt, hvilke oplysninger I ville få brug for, så jeg skrev dem allesammen :-) bare spørg efter flere, hvis der mangler noget)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. marts 2002 - 11:09 #1
Bare diable det i Bois´en og smid et andet i så spiller det fjong igen

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
27. marts 2002 - 11:10 #2
diable = Disable

MC
Avatar billede rohr Nybegynder
27. marts 2002 - 11:10 #3
JA det kan du sagtens jeg har selv et lign. lydkort og et onboard lydkort og det virker fint med et ekstra lydkort installeret...
Avatar billede steen_hansen Forsker
27. marts 2002 - 11:10 #4
Du kan også deaktivere det i Enhedshåndtering og smide et nyt i. No problemos :o)
Avatar billede dribble Nybegynder
27. marts 2002 - 13:14 #5
:O) vil dog ikke anbefale dig at du prøver at pille dit onboard lydkort af......så lad det bare sidde på :O) hehe

men bare disable dit onboard...og smid et PCI lydkort i
kan anbefale et SB! 5,1 til 399,-