Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
12. juni 2000 - 19:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

windows2000 som Domain Controller

Jeg har installeret en win 2000 advanced server, efter dette har lavet den til en Domain Controller med Active directory's på et nyt tree og i en ny Forrest, serveren er forbundet til en Cisco ISDN Router der er sat op til at connecte til mit Arbejde og deres Domain Controller kan dette give problemer og hvilke ?
Avatar billede maagen Nybegynder
13. juni 2000 - 13:51 #1
Hvis ikke dit domænenavn, eller noget er det samme som på arbejdet mener jeg ikke at det burde give problemer.

Hvordan er din router sat op? Hvis du kører med IP-masquerading bag din router er det vel også en måde at undgå at noget falder sammen.

Det kommer vel også lidt an på hvordan du connecter til dit arbejde. Hvis det er med dial-up networking er det jo en helt anden historie end hvis du kobler op mod en terminalserver eller en citrix metaframe.

Det skal dog lige nævnes at jeg ikke har arbejdet alt for meget med w2k endnu, så jeg tør ikke stille nogen garantier - jeg synes bare ikke lige at jeg kan få øje på nogle problemer.

Men lad det komme an på en prøve. Og skriv gerne her om det gav problemer
Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
13. juni 2000 - 14:32 #2
maagen Min Router kobler direkte op mod vores router ikke via Dial up connection. Jeg har installeret min 2000 server som Domain Controller jeg oprettede den i sit eget tree og i sin egen Forrest, den for stadig ip fra dhcp i routeren og alle netværkene kan ses det køre bare derud af så entil videre er der ingen konflikter! men det skal nok komme "Jeg kender Windows" selvom win2000 virker som et skide godt produkt entil videre.
Avatar billede maagen Nybegynder
13. juni 2000 - 16:32 #3
Det er fedt at det kører derudaf. Jeg har også altid rendt ind i en eller anden form for konflikt, men indtil videre må jeg - som du også selv siger - sige at windows2000 faktisk virker som om M$ har taget sig sammen.

Jeg har nu svært ved at se hvordan du skulle kunne rende ind i konflikter hvis du sidder på et helt andet domæne på et andet træ i en anden skov. Men igen er det afhængig af hvordan du "connecter" til dit arbejde. Logger du på direkte på dit arbejdes domæne, eller kobler du dig til er terminal server.

Får din server IP fra routeren? Kunne det ikke være smart at bruge w2k serveren som dhcp server? Nu kender jeg dog ikke så meget til cisco's router, men har selv siddet med en wingate der også ville tildele IP-adresser. Jeg mente dog at jeg helst ville styre det hele fra domaincontrolleren, da det jo er den der skal styre og kontrollere domænet. (selvfølgelig hvis du sidder hejmme med 2 eller flere maskiner der skal kunne gå online uanser om domain controlleren er oppe er det klart at Cisco dhcp server er at foretrække).
Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
15. juni 2000 - 10:56 #4
Du ramte plet i den sidste del af din kommentar jeg har nemlig flere maskiner og jeg har valgt at de skal kunne komme online uanset om domain controlleren er oppe og det klares selvfølgelig ved at routeren styre dhcp'en. Og ja der bliver sikkert heller ikke nogle problemer idet du jo også selv siger at der er 2 domainer helt adskilt fra hinanden, men når jeg kobler op mod arbejdet logger jeg oftest direkte på domain controlleren på arbejdet, men det har jo som sagt intet at gøre med mit private domain. Og det gode ved det hele er at når jeg logger på mit private domain, har jeg stadig den fysiske kontakt til arbejdet's proxy server samt dns-servere og wins, det hele p.g.a min kanon Cisco Router.
Nå der skal vel gives point selv om vi nu mest har snakket frem og tilbage uden noget desideret svar.