Avatar billede antidote Nybegynder
27. marts 2002 - 00:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV-Out !!!

Sidder med et NVIDIA GeForce3 Ti 200 grafikkort med TV-Out funktion - spørgsmålet er nu:
Hvilket kabel / hvilke programmer skal jeg bruge for at kunne se DVD afviklet fra computeren på mit fjernsyn?
Har set et kabel (i Kvickly - af alle steder) der gik under navnet DVD kabel - kan jeg bruge et sådant eller skal jeg gå efter noget andet?

Håber eksperterne kan hjælpe :)
/antidote
Avatar billede simonhusby Nybegynder
27. marts 2002 - 00:06 #1
Kan du ikke bare spørge i butikken? Eller er du ekstremt genert? :D
Avatar billede antidote Nybegynder
27. marts 2002 - 00:10 #2
Næh, men det ville vel ikke skade med lidt baggrundsviden - kunne jo være at der fandtes en løsning som den rare ekspedient i Kvickly måske tilfældigvis undlod at gøre opmærksom på!
Avatar billede eaz Nybegynder
27. marts 2002 - 00:33 #3
Jeg har selv et GeForcekort med TV-Out.
Jeg har kørt mit TV-Out signal over på TV'et via det der hedder et Composite-kabel (minder lidt om et PS/2 stik) og det har kørt okay. Nogle gange har der været problemer med at få farver på TV'et, men om det skyldes kabeltypen eller nogle inkompatibilitets problemer ved jeg ikke.
En ting er sikkert at hvis jeg skulle ud at købe et nyt kabel ville jeg købe et S-VHS kabel istedet (minder/er(?) et phono-stik, ofte i gul farve). Har sådan et kort et og det er jeg begyndt at køre med istedet for Composite-kablet.

Håber det hjælper lidt.
Avatar billede dexo Nybegynder
27. marts 2002 - 09:15 #5
Først vil jeg lige rette lidt på <eaz>'s indlæg, coposit er det gulekabel med phono-stik og s-vhs/s-video kabel er det med det PS/2 ligenene stik, men nok om det, de fleste grafikkort der har tv-out har et s-video stik og så følger der et konverter stik med til at lave det til composit med andre ord så skal du have et S-video eller et komposit kabel som koster ca 69,-