Avatar billede jensjta Nybegynder
17. juni 1999 - 15:26 Der er 9 kommentarer

Tidsbestemt handling

Jeg har et problem jeg gerne vil høre jeres ekspert mening om:

Jeg skal med et standard ASP mailkomponent sende ca. 4000 mails(et nyhedsbrev). For at undgå at belaste serveren for meget om dagen, vil jeg gøre det om natten. Hvordan kan man få sin server til at udføre en sådan handling?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. juni 1999 - 15:51 #1
det eneste råd jeg kan give er at bruge JMail, da det er den hurtigste mail komponent, og så bare få det overstået, men 4000 mail burde ikke tage lang tid at sende
Avatar billede hornshoj Nybegynder
17. juni 1999 - 16:09 #2
Jeg har fundet en artikel på www.asptoday.com, som måske kan sætte dig igang med et eller andet...
Adressen er:
http://www.asptoday.com/default.asp?art=19990614.htm
Den løser måske ikke problemet med at køre scripet om natten, men du belaster ikke din server for meget...

Avatar billede overload.dk Nybegynder
18. juni 1999 - 18:33 #3
Brug BCC så skulle serveren selv finde ud af fordele e-mail'sne efterhånden...
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 1999 - 16:19 #4
Kvor kan man hente JMail ned fra???
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. juni 1999 - 19:37 #5
Avatar billede jensjta Nybegynder
21. juni 1999 - 08:32 #6
Jeg vil mene at det er smartere at bruge AspQMail end Jmail. AspQMail sætter alle dine mails i kø med det samme, så din browser/ASPside hurtigt er frigivet igen. Serveren sender så mailsene efterhånden som der er tid.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. juni 1999 - 12:09 #7
Jeg havde bare hørt at JMail skulle være den allerhurtigste Mail komponent der findes
Avatar billede overload.dk Nybegynder
21. juni 1999 - 14:09 #8
Det har jeg også hørt! - og at man kunne få Jmail til at gøre det samme som AspQMail dvs. vise ASP siden med det samme efter afsendelse og derpå sende i baggrunden...
Avatar billede klausjensen Nybegynder
21. juni 1999 - 14:57 #9
Hvis JMail kan sætte i kø, så kan i utvivlsomt læse om det på tech.dimac.net - jeg mindes ikke at være stødt på denne feature i min doc-læsning...