Avatar billede nikolan Nybegynder
26. marts 2002 - 21:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

100% CPU usage??

Min PC har kørt perfekt, indtil nu. Når jeg åbner System overvågning i Win ME viser grafen 100 CPU usage.

Maskinen er blevet noget langsommere og det kan næsten ikke lade sig gøre at spille noget spil. Jeg har ikkke installeret noget nyt. Hvad kan der være galt.

Jeg har prøvet at lukke alle programmer der kører i bagrunden. Load setup deafults i bios. Køre Norton system chek. den viser stadig 100%

Athlon XP 1700+
256 DDR 2100
Soltek 75 drv2 bundkort
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. marts 2002 - 21:17 #1
hvis man har en ram-booster kan den godt skrive sådan. men en sådan har du vel også deaktiveret?
Avatar billede nikolan Nybegynder
26. marts 2002 - 21:18 #2
Jeg har ingen ram-booster........
Avatar billede sprutnik Nybegynder
26. marts 2002 - 21:20 #3
Jeg har haft samme problem. Der var det mit virusprogram, der lå og lavede noget i bagrunden.
Avatar billede nikolan Nybegynder
26. marts 2002 - 21:21 #4
Jeg har heller intet virus programm.. kan det være en virus....
Avatar billede echsphilee Nybegynder
26. marts 2002 - 21:28 #5
ved sq ikke om det kan være virus. hvad med en defragmentering?
Avatar billede nikolan Nybegynder
26. marts 2002 - 21:36 #6
Det har jeg også prøvet. Maskinen er overdrevet langsom.

Det er til at blive idiot af..........Jeg køber aldrig mere AMD's pis processorer.
Avatar billede tofferman Nybegynder
26. marts 2002 - 21:42 #7
Jeg tror ikk det har noget med processoren at gøre. Hvad med din swapfil? Sæt den til en fast størrelse, så windows ikke hele tiden regulerer den op og ned. Har du noget spyware liggende, så download Ad-Aware, som kan finde det og fjerne det.

Prøv også at gå ned i startmenuen og vælg Kør. Kør programmet msconfig, vælg fanebladet "start", og se om der er en masse lort derinde.

Har du ms-office installeret? Gå ind i Start>Programmer>Start, og fjern den ikon der hedder noget med Microsoft Office Start eller noget i den stil. Den preloader en masse lort, så det ser ud som om at Word, Excel osv starter hurtigere op. Men det æder en masse hukommelse.

Endelig skal du prøve at køre Sisoft Sandra, som kan downloades fra http://www.sisoft.com Her vælger du Performance Tune-Up Wizard, hvorefter du kan få en masse tips til hvordan din computer kan køre bedre.
Avatar billede zuul_greve Nybegynder
27. marts 2002 - 02:44 #8
Brug et andet styre system....Windows 2000 foreksempel, hvilket heller ikker sværere at bruge end ME......Win ME har det nemlig problemer med at styre processer kraften.
Avatar billede nikolan Nybegynder
03. april 2002 - 12:27 #9
>>tofferman>>  Der var ingen af tingene der virkede. Jeg geninstallerede, så nu er der ingen problemer
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. april 2002 - 20:23 #10
Bare ok :-)