Avatar billede studsgaard Nybegynder
26. marts 2002 - 15:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hack Windows NT 4.0

Hej

Jeg arbejder i en IT afdeling hvor vi har et lille problem.

Vi står med en maskine som vi gerne ville hacke ind i. Maskinen har tilhørt en kunde i england som har brokket sig over at den ikke længere dur. Kan vi bevise at kunden har pillet og derved ødelagt opsætningen kan vi sende regningen på over 120.000 direkte til ham.

Maskinen kører NT 4.0 med SP6. Han har ændret lokal administrator passwordet så vi ikke gang kan komme ind på den måde.

Der må da være nogle værktøjer ude i verden som kan give os vores lokal adminstrator rettigheder tilbage. Kan i hjælpe.

PS. Vi har maskinen her og kan sætte flere diske i eller opstarts disketter hvis der var noget der kunne gøres.

MVH,
Bjørn
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 15:48 #1
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 15:48 #2
Mon ikke alt hvad ud har brug for ligger her? ;)
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 15:48 #3
Led efter programmet LockSmith - det er specielt udviklet (endda af Microsoft såvidt jeg husker), til at komme gennem sådan et problem.
Avatar billede tyfos Nybegynder
26. marts 2002 - 15:51 #4
Et andet godt værktøj er ERD Commander 2002. Kan ændre password på administrator kontoen og de andre brugere.
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. marts 2002 - 16:14 #5
En simpel søgning på ekpserten efter "Glemt password", finder frem til denne adresse, som jeg selv har brugt nogle gange:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2002 - 23:18 #6
Jeg har selv brugt ovenfor nævnte
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
og haft success på både nt og 2000, så den virker ihvertfald.

En anden måde er at rename filerne
sam og sam.log
i c:\winnt\system32\config
Når disse filer er renamet, kan man efter en boot logge ind på maskinen som administrator med et blank password.

Det kræver selvfølgelig at du har adgang til filsystemet. Så du kan blive nødt til at sætte systemdisken over i en anden maskine som slave for at udføre stuntet.

Den har jeg også afprøvet og den virker også.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. marts 2002 - 13:41 #7
har ikke lige kigget på ovenstående, men mit eget og kammeraters foretrukne værktøj er helt klart L0phtcrack
programmet kan hentes her:
http://atstake.com/research/lc3/index.html
Det er klart at foretrække :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. marts 2002 - 13:41 #8
skulle det være et svar?
Avatar billede kveldulv Nybegynder
27. marts 2002 - 15:35 #9
Locksmith booter såvidt jeg husker fra en diskette, således at du ikke behøver at tage disken ud af maskinen eller andet der indebære halv kvalte lyde fra under bordet.
Avatar billede studsgaard Nybegynder
27. marts 2002 - 16:16 #10
Tak det virkede
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2002 - 20:12 #11
Takker for point. :-)