Avatar billede xiii Nybegynder
26. marts 2002 - 14:35 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Metal ring

Jeg er i gang med at samle en computer for første gang, dvs. jeg har prøvet at sætte forskellige dele i computere før, men har aldrig samlet en komplet PC helt fra bunden af.
Mit spørgsmål er så, jeg har set at der følger en metal ring med kabinettet. Hvad er foremålet med den, hvor skal den sidde, og behøves den ??
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:37 #1
En metalring? Vi skal nok bruge en lidt grundigere beskrivelse, eventuelt et billede. :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. marts 2002 - 14:37 #2
Jeg kender adskillige, der har det problem, når de samler deres motorcykel el.lign :o)

Det er svært at gætte sig til, hvad den ring er til.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2002 - 14:40 #3
samler man 10 computere, har man reservedele nok i overskud til at bygge nummer 11 :)

Jeg kunne forestille mig det er en metalring der skal holde blæseren fast :)
Avatar billede jimse Nybegynder
26. marts 2002 - 14:40 #4
Er det en nøglering???
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 14:41 #5
Det kunne evt. være kabelholder - til de kabler der bruges til powerknap, resetknap, keyboardlås, pc-speaker o.l.
Avatar billede cyberzoid Nybegynder
26. marts 2002 - 14:41 #6
eller noget frækt!
nej... mere beskrivelse ville hjælpe!
Avatar billede xiii Nybegynder
26. marts 2002 - 14:41 #7
Det ligner en magnet, den har ihvertfald den farve...
Avatar billede dmcn Praktikant
26. marts 2002 - 14:43 #8
Størrelse? Diameter, samt tykkelse?
Avatar billede mcfrede Nybegynder
26. marts 2002 - 14:46 #9
Det er en ferritkerne, dine lysdiodekabler sulle gerne være viklet omkring den. Der er for at fjerne elektromagnetiske forstyrrelser fra signelerne!
Avatar billede xiii Nybegynder
26. marts 2002 - 14:47 #10
Men den er ikke magnetisk. Den har følgende mål: udvendig diameter ca. 3cm, indvendig ca. 1,5cm, og så er ca. 1,3cm høj/bred!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
26. marts 2002 - 14:48 #11
sulle = skulle
signelerne = signalerne
Mange nyere rundede ide-kabler er også viklet omkring en ferritkerne for at fjerne støj på signalet.
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 14:48 #12
Det er også sådan en ring som du fører førnævnte kabler igennem for at fjerne støj...

Du sætter dem igennem en gang, vender kabler en gang og fører dem igennem igen fra samme side som før... du ved...ligesom et loop.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
26. marts 2002 - 14:48 #13
som kveldulv siger og mcfrede bekrefter... Det er den ring du har fat i.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
26. marts 2002 - 14:49 #14
Nej selvfølgelig er det ikke en magnet, det er netop for at blokere for elektromagnetisk støj at man bruger den!
Avatar billede xiii Nybegynder
26. marts 2002 - 14:49 #15
mcfrede>> Ok, men hvor skal den sidde?
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 14:49 #16
Tilføjelse... loopet gør ikke støj fjernelsen bedre, men søger for at den bliver et sted frem for at sejle frem og tilbage i kabinettet.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
26. marts 2002 - 14:55 #17
Men det er ikke bare for at holde kabler at den er der, det kunne en kabelstrip gøre 10 gange billigere.
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 14:55 #18
Med de mål du opgav, tyder det på at den kun skal bruges til: de kabler der bruges til powerknap, resetknap, keyboardlås, pc-speaker o.l.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
26. marts 2002 - 14:59 #19
Du skal vikle de ledninger der går til fronten (powerknap, LED'er mm.) og højtaleren et per gange omkring ringen!
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 15:09 #20
Med de mål du opgav, tyder det på at den kun skal bruges til de kabler jeg nævnte til at starte med, dem der bruges til powerknap, resetknap, keyboardlås, pc-speaker o.l.
Avatar billede kveldulv Nybegynder
26. marts 2002 - 15:09 #21
.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
26. marts 2002 - 15:11 #22
Jeg har da set mange eksempler på at også LED-ledninger er ført igennem!
Avatar billede xiii Nybegynder
26. marts 2002 - 15:14 #23
Tak for svarene!
Avatar billede xiii Nybegynder
26. marts 2002 - 15:16 #24
Jeg har taget og ført alle ledningerne igennem (altså dem til fronten på kabinettet), et par gange, så må det være nok...