Avatar billede mcbeast Nybegynder
26. marts 2002 - 14:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Virtual Hukommelse?

Min computer er begyndt at sig at den mangler virtual hukommelse når jeg eks. spiller IL2 Sturmovik. Er det min hardware? jeg har følgende spec:

1333 Mhz AMD Thunderbird
Abit KT7 Motherboard
ATI Radeon 8500 Retail
256 MB-SDRAM
80 Gb Matrox Harddisk
Creative Soundblaster Live! 5.1

HVAD KAN JEG GØRE!!! HELP!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. marts 2002 - 14:27 #1
den virituelle hukommelse er den pagefil (swap fil!)

hvilket styresystm køre du?
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. marts 2002 - 14:29 #2
Hvordan er opsætningerne for din pagefile/swapfil?
Avatar billede mad_maxp Nybegynder
26. marts 2002 - 14:29 #3
Højreklik på denne computer, vælg egenskaber og så ydeevne. Derefter Virtuel hukommelse. Vælg "Jeg vil selv definere indstillingerne for virtuel hukommelse" og sæt minimum og maksimum til det dobbelte af dine ram, i dit tilfælde 512 Mb. Så burde det virke :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. marts 2002 - 14:30 #4
Og hvor meget plads er der tilbage på din HDD?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. marts 2002 - 14:30 #5
mad_maxp => det er KUN for Win9x!
Avatar billede mcfrede Nybegynder
26. marts 2002 - 14:32 #6
Giver Steen Hansen ret, jeg tror du mangler diskplads på din windows-partition!
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. marts 2002 - 14:33 #7
Ihvertfald hvis din 80 GB store HDD er delt op i partitioner, så kan du godt mangle plads.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. marts 2002 - 14:35 #8
Du kan flytte din pagefile/swapfil over på en anden partition, hvis det er tilfældet.
Avatar billede dgj Nybegynder
26. marts 2002 - 14:38 #9
Det ville være smart at dele din harddisk op så det sidste drev er på 550MB
og så ligge den hen på det drev - der efter defragmenter man den

Held og lykke
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. marts 2002 - 14:42 #10
dgj, defragmentering af pagefile/swapfil forekommer slet ikke. Det er derfor det er smart at lægge den over på en anden partition/et andet drev, så sparer man tid, hvis man er til defragmentering. Man BØR faktisk ikke forsøge på det.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. marts 2002 - 14:44 #11
Desuden skal læse/skrivehovederne ikke arbejde så meget, når Windows og evt. åbne programmer er i gang. Hvis læse/skrivehoevderne også skal holde styr på en pagefile/swapfil, så kan de komme på overarbejde.
Avatar billede mcbeast Nybegynder
26. marts 2002 - 16:15 #12
Jeg kører Win 2000 Pro
Avatar billede mcbeast Nybegynder
26. marts 2002 - 16:16 #13
Jeg har 3 GB fri på C:
Avatar billede mcbeast Nybegynder
26. marts 2002 - 16:21 #14
Inge´n Forslag virker ikke.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. marts 2002 - 17:21 #15
højre-klik på denne computer, egenskaber, Advanceret, performance options (øverst), hvor stor er din Swap fil?

den skuller gerne være min 256Mb stor!

du retter den til at være større, ved at trykker på change (køre med engelsk version), hvor den skal placeres, hvad miniums størrelse er (sæt den til 512Mb og sæt max til 768Mb) tryk på Set eller gemmer den dem ikke!
Avatar billede mcbeast Nybegynder
26. marts 2002 - 22:48 #16
OK hvis jeg ikke får den "IKke mere virtual hukommelse" i 5 dage får du accepteret svart. Mange TAK for hjælpen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. april 2002 - 10:02 #17
Hallo?
Avatar billede mcbeast Nybegynder
03. april 2002 - 10:23 #18
Sorry :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. april 2002 - 10:24 #19
Takker for Pointz! ;o)