Avatar billede kldk Nybegynder
26. marts 2002 - 12:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dos-skærm - fejlsikret tilstand

ved opstart af W98'2. startes altid med dos-skærmen med mulighed for at starte i fejlsikret tilstand, eller normal. Hvis normal accepteres,
eller man blot venter, startes W98 normalt.
Hvor er det man fjerner dette, så der startes uden denne dos-skærm?
Avatar billede nimda Nybegynder
26. marts 2002 - 12:45 #1
Du kan gøre det i BIOS'en
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. marts 2002 - 12:46 #2
Den nævnte skærm kommer som regel kun efter at du har hevet strømmen til PC'en uden at have lukket den korrekt ned først...

Hvis du ikke klikker Start - Luk Computeren - og venter til der står "du kan nu slukke computeren", skal du gøre dette, og så vil du ikke se den nævne skærm længere:-)

/J
Avatar billede kldk Nybegynder
26. marts 2002 - 13:02 #3
/J - Den gør det nu hver gang, selvom den lukkes normalt!
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. marts 2002 - 13:08 #4
OK, så ved jeg det ikk:-(

/J
Avatar billede jimsim Nybegynder
26. marts 2002 - 13:12 #5
Kunne du ikke kopier teksten fra din msdos.sys herind. Tror det skal ændres der...
Jeg tror vi skal have fat i:
BootMenu
den skal stå til 0, altså
BootMenu=0
Hvor den måske idag står til 1.

Men det ville være fint hvis du kunne kopier teksten herind, det kan være der er flere punkter der spiller ind...
Avatar billede jakeman Nybegynder
26. marts 2002 - 13:17 #6
prøv denne metode for default settings:

Restore your orignal Config.sys and Autoexec.bat files. To do so, follow these steps:

1. Restart your computer. Press and hold down the CTRL key until you see the Windows 98 Startup menu.

2. Choose Safe Mode Command Prompt Only from the Startup menu.

3. At the command prompt, type the following lines, pressing ENTER after each line:

ren config.sys config.app
ren config.wos config.sys
ren autoexec.bat autoexec.app
ren autoexec.wos autoexec.bat

4. Restart your computer.

Håber det kunne løse dit prob.!

/Jakeman
Avatar billede kldk Nybegynder
26. marts 2002 - 13:25 #7
Der er to msdos.sys:
[Paths]
WinDir=C:\WINDOWS
WinBootDir=C:\WINDOWS
HostWinBootDrv=C

[Options]
BootMulti=0
BootGUI=1
DblSpace=0
DrvSpace=0
DoubleBuffer=1
;
;The following lines are required for compatibility with other programs.
;Do not remove them (MSDOS.SYS needs to be >1024 bytes).
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxa
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxb
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxc
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxd
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxe
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxf
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxg
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxh
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxi
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxj
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxk
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxm
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxn
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxo
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxp
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxq
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxr
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs
AutoScan=2
WinVer=4.10.1998

[Paths]
WinDir=c:\windows
WinBootDir=c:\windows
HostWinBootDrv=c
UninstallDir=C:\

[Options]
BootMulti=0
BootGUI=1
DblSpace=0
DrvSpace=0
DoubleBuffer=1
;
;The following lines are required for compatibility with other programs.
;Do not remove them (MSDOS.SYS needs to be >1024 bytes).
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxa
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxb
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxc
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxd
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxe
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxf
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxg
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxh
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxi
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxj
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxk
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxm
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxn
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxo
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxp
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxq
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxr
;xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs
AutoScan=2
WinVer=4.10.2222
BootMenu=1

/kldk
Avatar billede jimsim Nybegynder
26. marts 2002 - 13:33 #8
Som du kan se i den sidste du har kopieret ind, står der BootMenu=1.
Prøv ændre den til 0. Altså

BootMenu=0

Gem msdos.sys, og genstart.

Man kan altid ændre det tilbage igen, hvis det ikke skulle være det, men...
Avatar billede kldk Nybegynder
26. marts 2002 - 13:44 #9
Tak det hjalp
Avatar billede jimsim Nybegynder
26. marts 2002 - 13:46 #10
Det var godt... :)
Tak for point ;)