Avatar billede royd Nybegynder
12. juni 2000 - 02:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Web Cam --> Hjemmeside

Hvilket program kan jeg bruge til at tage billeder med mit Webcam, der samtidig uploader det på min hjemmeside, og hvordan virker programmet?
Avatar billede einstein Nybegynder
12. juni 2000 - 10:28 #1
Jeg har "QuickCam Software" fra logitech....det fulgte med da jeg fik mit.
Avatar billede theill Nybegynder
12. juni 2000 - 11:06 #2
Du kan proeve mit software, ConquerCam, paa:

  http://www.theill.com/ConquerCam/

Det har mulighed for at grabbe et billedet, laegge forskellige overlay effekter samt tekster paa det og derefter uploade til din web site.
Avatar billede engberg Juniormester
12. juni 2000 - 11:37 #3
theill>> Virker det over en proxyserver??
Avatar billede theill Nybegynder
12. juni 2000 - 11:40 #4
Hvis jeg skal aerlig, har jeg ikke testet det; du er velkommen til at proeve og sende mig resultatet. Hvis det ikke virker, maa jeg jo bare faa det lavet :o)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
12. juni 2000 - 12:59 #5
Det virker ikke umiddelbart gennem en proxy. Hvis du sætter DNS'en korrekt på din klient-maskine, og sætter din proxy-maskine (hvis det er NT) til IP-forwarding burde det virke.
Avatar billede theill Nybegynder
12. juni 2000 - 14:21 #6
Saadan! Det skulle nu vaere muligt at angive en proxy server+port i ConquerCam (Settings->Options->FTP Sites).

Enjoy :o)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
12. juni 2000 - 17:01 #7
theill > du rocker for vildt!! Har du bare lige tilføjet det??!!! Er det ikke svært sådan noget?
Avatar billede theill Nybegynder
12. juni 2000 - 20:52 #8
Ikke specielt, jeg havde en idee om, hvordan det skulle implementeres i forvejen .. saa det var bare et spoergsmaal at faa taget sig sammen ;o)
Avatar billede engberg Juniormester
14. juni 2000 - 10:00 #9
Det virker ikke over min proxy :(
- men nu er det også UNI's proxy jeg forsøger at bruge det igennem og de tillader ikke upload med FTP ;(
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
14. juni 2000 - 20:49 #10
theill >...jeg kan heller ikke få det til at virke over min proxy. Programmet siger bare "connecting to ........" og så sker der ikke mere.
Avatar billede theill Nybegynder
15. juni 2000 - 01:10 #11
Det lyder ikke godt :o(

Jeg tjekker det ud med det samme.
Avatar billede theill Nybegynder
17. juni 2000 - 14:24 #12
Hmm, jeg kan ikke faa oeje paa problemet. bbe1379, kan det ogsaa vaere, at Jeres proxy-server har lukket for FTP adgang?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
17. juni 2000 - 22:57 #13
theill >...jeg kører al FTP gennem min proxy uden problemer. Har du selv testet gennem en Proxy?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
17. juni 2000 - 23:02 #14
...det er lidt mystisk. Jeg kan godt få den til at fejle ved at skrive "http://" foran IP-nummeret på proxyen, men hvis jeg bare skriver det uden........står den og connecter hele tiden??!!!
Avatar billede theill Nybegynder
18. juni 2000 - 20:39 #15
Nej, jeg har ikke kunne teste det, da jeg ikke har nogen proxy server :o(

Du skal dog angive enten hostname eller IP adressen .. ikke 'http://'; grunden til du faa en fejl er sikkert, at den ikke kan finde maskinen.
Avatar billede parazite Nybegynder
21. juni 2000 - 13:39 #16
Yheill : Det eneste der sådan set forhindrer mig i at bruge dit software er en ting fra WebCam32. I titelbaren skriver den hvor mange sekunder der er til næste upload. Vil det være muligt at tilføje i ConquerCam? Det er jo rart nok at vide hvornår man skal stoppe med at pille næse... :o)

- Parazite
Avatar billede theill Nybegynder
21. juni 2000 - 20:06 #17
Hej Parazite

Paa nuvaerende tidspunkt, skriver ConquerCam antallet af sekunder i traybar ikonet (placer musen over ikonet) - derudover kan du saette ConquerCam til at spille en wave x antal sekunder foer den grabber billedet.

A skrive antallet af sekunder i titel-baren ogsaa, kunne dog nok vaere meget smart alligevel -- det kommer med i naeste version; jeg ved dog ikke lige hvor mange dage der gaar, da jeg er i fuld gang med at lave den fedeste 'previously grabbed images' feature ... saa kan man se, hvilke billedet der er blevet taget og hvornaar det skete.

Men meld dig paa mailinglisten ved at sende en mail til conquercam-subscribe@listbot.com og du faar besked, naar der kommer en ny version.