Avatar billede biginjapan Nybegynder
26. marts 2002 - 09:14 Der er 6 kommentarer

Koreansk/kinesisk spammail

Jeg får 10-15 spam mails fra Korea/Kina om dagen, og de begynder at blive irriterende. Hvordan undgåes det? Kan man sætte OE til at afvise/blokere mails der indeholder bestemte skrifttegn?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
26. marts 2002 - 09:16 #1
Guiden regler kan
Alternativt kan du - hvis din udbyder understøtter det - lave et filter på web-hotellet. Det har jeg selv, og er meget meget effektivt.

Jeg filtrere blot på: "SAVE, SEX"
Og den fjerner over 99% af min spammail.
(tragisk når nogle sender tilbudsmail og skriver save i subject :)
Avatar billede jakeman Nybegynder
26. marts 2002 - 09:34 #2
hvis det er fra de samme personer du får dem tilsendt så gå til tools>> message rules >> mail... , og opret et filter som smider de mails du ikke vil have direkte til din trashcan!
Avatar billede mixter Nybegynder
26. marts 2002 - 12:55 #3
Dem har jeg også modtaget nogle stykker af og under dække af at komme fra et universitet i USA. Det viste sig at være henvisninger til pornosider. Dem der blev sendt til mig var fra Korea. De kom efter installering af MSN og Jahoo messinger. Efter sletning forsvandt de.
Avatar billede biginjapan Nybegynder
27. marts 2002 - 11:34 #4
Vidste ikke om det kom fra samme personer. Derfor oprettede jeg regler der afviste mails fra dem jeg modtog koreaner mails fra i en uges tid, som jakeman nævner. Men det har ikke givet nogen nævnteværdig forbedring. Jeg er bange for at vi cirkulerer rundt på en mailing liste som der sælges til gud og hver mand i korea.

sbk, hvordan er det nu lige man staver til sex på koreansk... :)
Webhotellet fortæller at de ikke kan filtrere mere end de gør i forvejen uden at det samtidig risikeres at de sletter "godartede" mails.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. marts 2002 - 14:43 #5
Har selv samme problem, men jeg tror jeg blev tilmeldt den korianske spamliste, af en arrig zelda webmaster.
Har ikke fundet anden løsning, end at nedlægge min mailadresse :`-(

/0ffline
Avatar billede codpiece Nybegynder
08. april 2002 - 09:31 #6
Før du nedlægger din konto skulle du tage og kigge på et af de spamfiltrerings programmer der findes på markedet. Prøv f.eks. SpamWeasel på http://www.mailgate.com/products/spamweas/sw_feat.asp (gratis for enkeltbrugere)

Hvis du har mulighed for at lave en forward på din nuværende konto er der et andet alternativ: Du kan oprette en konto hos http://spamcop.net (30 USd om året). Denne konto filtrerer al mail der bliver sendt igennem den. Herefter kan du enten hente mailen på deres server vhja POP3 eller du kan få dem til at videresende ikke-spam til en ny konto.

Dvs. at hvis din nuværende konto hedder a@firma.dk og du opretter en konto hos spamcop (b@spamcop.net) samt en ny konto (c@firma.dk) så skal du sætte spamcop op til at videresende til c@firma.dk og sætte a@firma.dk til at videresende til b@spamcop.net. På denne måde kan du beholde din gamle konto og blive ved med at give den ud til venner og (u)bekendte.

// Codpiece