Avatar billede piil Nybegynder
17. juni 1999 - 14:09 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

LAN-netværk med Windows 2000 ???

Noget der kan få et lokalt LAN-netværk til at køre under Windows 2000. Jeg er forbundet med en WIN98 og WINNT 4.0 i en workgroup. Da jeg kørte WINNT 4.0 virkede det fint. Men det lader ikke til at der er hul igennem med Windows 2000. Nogen der kan hjælpe???
Avatar billede snowball Novice
17. juni 1999 - 14:25 #1
Jeg har heller aldrig fået et netværk op og køre mellem Win98 og Win2k. Derfor jeg jeg både Win98 og Win2k på min PC, så jeg kan bruge 98 til alt det sjove, og 2k til det seriøse.

Snowball
Avatar billede p_johansen Nybegynder
17. juni 1999 - 16:01 #2
Jeg har et netværk kørende med Novell, NT4 server/WS, Win 95 og Win98. Alt fungerer fint. Du skal være opmærksom på at netværksprotokollerne er opsat rigtigt!! Hvis Win2K har netbeui som primær netværksprotokol skal denne protokol også installeres på de øvrige maskiner!

Hos mig virker det hele både som client/server løsning og i workgoups!
Avatar billede sirius Nybegynder
17. juni 1999 - 16:33 #3
Hmm
da jeg havde 2000 inde virkede det perfect....
Avatar billede tomb3 Nybegynder
17. juni 1999 - 17:18 #4
Netværk mellem NT4/Win98/Linux/Win2yk
virker! Du skal bare opsætte det rigtigt. Installer IPX og TCP/IP
tildel computerne en IP adr. (Det ved du sikkert godt) og kør subnet mask på:
Avatar billede piil Nybegynder
18. juni 1999 - 02:36 #5
hmmmm
Det er opsat rigtigt rent IP-mæssigt.
Hvis man prøver at lave en ny connection får man 5 valg muligheder. Der er bare ikke nogen af dem jeg kan bruge.... :(
Avatar billede krejberg Nybegynder
22. juni 1999 - 18:19 #6
Så vidt jeg kan forstå forsøger du at lave en netværkstilslutning via "Network and Dial-up Connections".
Det er "kun" til diverse RAS o.lign.

Har du prøvet at åbne "My Network Places" og se under "Computers Near Me". Eller eventuelt "Add Network Place".
Win2K giver jo din computer et noget alternativt navn (på netværk) i forhold til tidligere wins, ihvertfald, hvis du ikke lige er opmærksom på det.
Avatar billede piil Nybegynder
22. juni 1999 - 22:55 #7
Jeg kan ikke engang se mig selv der
Avatar billede krejberg Nybegynder
24. juni 1999 - 03:47 #8
Du skriver at hvis man prøver at lave en ny connection får man 5 valg muligheder.
Det drejer sig om mulighederne:
1 Dial up to private network -  connect using my phoneline (Modem or ISDN)
2 Dial up to the internet  -  connect using my phoneline (Modem or ISDN)
3 Connect to private network through the internet
4 Accept incoming connections
5 Connect directly to another computer

Og du har ganske ret ingen af dem kan bruges!

Da du installerede Win2k havde du vel et netkort i maskinen, det blir automatisk sat tl en LAN connection.

Prøv at højreklikke på "My Network Places" og vælg properties

Jeg kører et fint lan med både win2k win98 og nt4

Avatar billede krejberg Nybegynder
24. juni 1999 - 03:52 #9
Og lige en ting til.

Pas på med 3com netkort
Avatar billede piil Nybegynder
24. juni 1999 - 12:11 #10
sådan et har jeg!
Virker det ikke med 3com??
Avatar billede krejberg Nybegynder
24. juni 1999 - 13:20 #11
Hvilket 3com kort er det?

Avatar billede piil Nybegynder
24. juni 1999 - 22:24 #12
det kan jeg ærligt talt ikke huske, men jeg skal da prøve at finde ud af det :)
Avatar billede martens Guru
02. juli 1999 - 13:47 #13
Benyt en IP-range fra 90.0.0.1 - 254
det er for at undgå eventuelle konflikter med det "store net".
Benyt en subnetmaske 255.255.240.0, da du sikkert ikke skal have med end 4094 maskiner på dit LAN.
En subnetmaske på 255.255.255.0 vil "begrænse" dit netværk til kun at bestå af 254 maskiner !!!
Benyt kun TCP/IP protokollen.
Desuden skal du benyttes NTFS-filsystemet for at få det optimale ud af en sharing på din Win2K WrkSta eller SRV.
Så kan du dele ud til Networkusers samt Guests,- På denne måde kan du også give adgang til brugere, der skal have specielle rettigheder på W2k-maskinen..
Er der yderligere spørgsmål,- så er du velkommen til at skrive...
Avatar billede hayabusa Nybegynder
12. juli 1999 - 22:13 #14
Jeg sidder med et lign problem, eller hva.

Håber at nogen kan hjælpe..
Avatar billede bm Nybegynder
05. september 1999 - 01:06 #15
Er der ikke en eller anden som kan sende en cd med win2k på til mig

Håber på svar
Avatar billede cj Nybegynder
14. november 1999 - 20:00 #16
Hm...

Jeg har kun ET netværksproblem Win2k og Win98...
Jeg kan SAGTENS hente filer og alt andet FRA Win2k og TIL win98 maskinen...
men ikke omvendt !

/CJ
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 1999 - 17:18 #17
cj> Så er der nok en af lederne i dit netkabel som er røget.. :-)

Piil> Har du fået det til at virke med et af de nyere Win2k'er?
Avatar billede hanno Nybegynder
07. december 1999 - 13:19 #18
Windows 2000 Pro, 2000 Server, NT 4,0 Wks, NT 4,0 Sevrer, PDC, BDC køre fint sammen, du skal "Bare" have styr på dit Netværk. Brug KUN TCP/IP, Arbejdsgruppe sættes til DOMÆNE NAVN, Sæt Wins (Eller DNS, HOST op) brug samme ip range og sub net og husk bruger opsætningen...
Avatar billede piil Nybegynder
29. juli 2000 - 08:57 #19
Tak for de gode svar. Jeg sidder desværre ikke længere i netværk men kommer nok til det igen. Sidder desuden ikke længere i Win2K da jeg sidder på et gammelt vrag af en maskine....