Avatar billede antidote Nybegynder
26. marts 2002 - 00:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Underlig skærm !!!

Har en "bambus-skærm" af mærket Wething der ved første installation blev installeret som en plug & play skærm af XP.
I første omgang stod der under skærmens setup at den kunne klare opdateringshastigheder fra mellem 65 til 80 herz -den blev sat til 75 og fungerede upåklageligt.
Imidlertid har dette ændret sig - under skærmens setup står den nu blot til at kunne klare de to muligheder: 75 eller 80 herz og sættes den til 75 er det som om at skærmbilledet flimrer (især ved lyse farver!)

Nogen der kan forklare dette eller er der bare gået poltergeist i min comp / skærm ???

/antidote
Avatar billede foebus Nybegynder
26. marts 2002 - 00:27 #1
Jeg har problemet med en IBM P70.
Jeg plejer at kunne løse det ved at mase stikket bedre fast på skærmkortet.
Men om det er det der skal til hos dig skal jeg ikke kunne sige.
Man kan fjerne et hak i noget der hedder "Vis kun opdateringshastigeheder som skærmen kan klare" elle noget i den stil. Du kan prøve at eksperimentere med det på eget ansvar...
/foebus
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2002 - 00:28 #2
Hvis din skærm ikke er beregnet til, at køre så højt, kan du ødelægge den, du skal få undersøgt, hvor mange Hz, den kan køre med.
Avatar billede antidote Nybegynder
26. marts 2002 - 00:30 #3
Og hvordan kan jeg undersøge det ???
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2002 - 00:35 #4
Har du undersøgt, om de har en hjemmeside, der kan du sikkert få de oplysninger, du har brug for.
Avatar billede antidote Nybegynder
26. marts 2002 - 00:37 #5
Sært nok kan jeg ikke finde en eneste side der handler om dette mærke skærme... så jeg er sq nok den eneste i verden med en sådan :)
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2002 - 00:41 #6
Prøv, at fjerne driver til dit grafikkort, og genstart maskinen, det kunne jo være driveren er defekt, win lægger selv ind igen.
Avatar billede antidote Nybegynder
26. marts 2002 - 00:46 #7
Har forsøgt det med driveren - med samme resultat!
Det underlige er at hvis jeg fjerner markeringen i checkboksen "Vis kun opdateringshastigheder...." så viser den fra 75 hz og op til 120. Før jeg viste den fra 65 hz og med et maks på 80 herz... Den har altså forskubbet sig !!!
Det er sq for sært det her!
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2002 - 00:49 #8
Har du prøvet, at ændre på opløsningen, Hz og forskellige opløsninger har nogen med hinanden, at gøre.
Avatar billede antidote Nybegynder
26. marts 2002 - 00:55 #9
Ja det ændrer ikke noget....
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2002 - 08:15 #10
Prøv skift skærm, prøv med nogle andre type skærme, sæt prik i se al hardware, og prøv nogle forskellige typer af, det tager trods alt ikke så lang tid.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:46 #11
Luk?

Jeg har forresten selv en skærm magen til, så du er ikke alene - men jeg har ikke det nævnte problem!
Til gengæld genkendes min skærm ikke som plug-and-play...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:52 #12
Kan forresten fortælle dig, at skærmen stammer fra Holland og firmaet har fået banket en hjemmeside sammen; dog virker links'ne til driverne fra deres support-sektion ikke :o(

http://www.wething.nl/