Avatar billede nanna31 Praktikant
25. marts 2002 - 23:34 Der er 12 kommentarer

Langsom pc

Her på det sidste, uden at jeg har indstalleret nogetsomhelst nyt el. lign, er min pc begyndt at afvikle selv simple websites meget langsomt, det bliver værre og værre. Lige når jeg starten den, er det ikke slemt, men det bliver det hurtigt, uden at jeg har åbnet mere end en til to applikationer.
Det er noget nyt, der er sket, sådan har den aldrig gjort før ?? - jeg har prøvet at defragmentere, men det hjalp ikke.

...hjælp.
Avatar billede swordcat Nybegynder
25. marts 2002 - 23:37 #1
Hvilket styresystem køre du med?
Avatar billede nanna31 Praktikant
25. marts 2002 - 23:40 #2
Windows XP
Avatar billede ulrich Novice
25. marts 2002 - 23:42 #3
Jeg ha rhørt om at XP bliver langsomt. Jeg kender ik nogen løsning på problemet, men flere af mine venner har haft det.
Avatar billede saftevand Nybegynder
25. marts 2002 - 23:42 #4
Har du prøvet at køre virus-scan?
Avatar billede nanna31 Praktikant
25. marts 2002 - 23:46 #5
Nej - jeg ved ikke hvordan man gør?
Avatar billede swordcat Nybegynder
25. marts 2002 - 23:46 #6
hmmm......lyder mærkeligt.
Har du prøvet at slette indholdet i Temp og Temporary Internet Files.
Avatar billede saftevand Nybegynder
25. marts 2002 - 23:49 #7
Prøv den her gratis online virus-scanner :
http://housecall.antivirus.com/pc_housecall/

Du skal lige skrive en Email adresse.
Avatar billede qspi Nybegynder
26. marts 2002 - 00:01 #8
Tag backup af de dokumener osv. du skal bruge og formater hele din harddisk og geninstaler Windows!

Det er et problem som Microsoft har kendt til længe... lige siden Windows 95 har man haft det problem, at Windows konstant udvider sig og det bliver ved! Der kommer hele tiden nye filer på computeren og Windows vokser og vokser og til sidst begynder den at sløve din maskine....

Jeg plejer som regel at geninstallere ca. hver 5. måned. og serveren plejer jeg at geninstallere ca. hver 8. måned.

Det skulle ikke undre mig om Microsoft har lavet en fejl i Win XP, så det "udvider" sig hurtigt og derved sløver din maskine!

/ QsPi
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2002 - 00:16 #9
Kør en diskoprydning og en defragmentering.
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. marts 2002 - 00:24 #10
har du opdateret din internetbrowser ?
Avatar billede nanna31 Praktikant
26. marts 2002 - 00:37 #11
Det skulle jeg mene
Avatar billede nanna31 Praktikant
19. februar 2006 - 17:01 #12
Jeg savner et svar for at kunne lukke spørgsmålet :-)