Avatar billede steffe Nybegynder
25. marts 2002 - 19:34 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Virus i Billede filer og i Flash?

Hej.
1)
Kan der være virus i Flash programmer?

2)
Kan der være virus i Billede filer(JPG, BMP o.v.s)
Avatar billede prodic Mester
25. marts 2002 - 19:36 #1
2->Ja - men så ender de ikke på jpg/bmp etc. Men har en anden slutning f.eks vbs
Avatar billede answermaster Nybegynder
25. marts 2002 - 19:41 #2
Der kan godt være en slags virus i et flash program.

Ikke i billedfiler da de ikke er et program/programmerings program

/Answer
Avatar billede steffe Nybegynder
25. marts 2002 - 19:44 #3
Hvad for en slags virus i flash???
En der sletter eller bare ne er mailer sig til andre??
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. marts 2002 - 19:47 #4
Billedfiler kan blive ødelagt af virus. Du kan kende det på at dine billeder skifter efternavn til eksempelvis vbs, som prodic også skriver. Billederne bliver overskrevet og så er de altså tabt. Flash! Jo der er da også vira som går på flash, men endnu er det sjældent. Der var noget om et sikkerhedshul i Macromedias programmer, men så vidt jeg ved er det blevet stoppet ved et patch.
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. marts 2002 - 19:51 #5
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. marts 2002 - 19:55 #6
Ja og så var der også lige den her
http://www.safe2day.dk/index.php?page=article,854
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. marts 2002 - 19:56 #7
Hvis du har noget af den slags må du komme tilbage hertil så må vi prøve at hjælpe dig videre.
Avatar billede summer Mester
26. marts 2002 - 08:09 #8
Du har jo selvfølgelig scannet for virus, med et opdateret AV program.
Avatar billede iq-n Nybegynder
27. marts 2002 - 01:41 #9
der kan komme virus i alle filer.
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. marts 2002 - 05:51 #10
iq-n>Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men virus i en ganske almindelig tekstfil er nu sjælden ik' sandt?
Avatar billede summer Mester
27. marts 2002 - 10:06 #11
steffe>>> Det er sparsomme oplysninger du giver, men vil du ikke have mere hjælp, har du jo fået de svar du spurgte om - 1) og 2)
Avatar billede steffe Nybegynder
27. marts 2002 - 11:32 #12
Takker, jeg vil bare vide om der kunne komme virus i Flash programmer og billede filer.
Avatar billede iq-n Nybegynder
27. marts 2002 - 11:35 #13
selvfølgelig er der nogle filere der er mere udsat end andre, men når man scanner skal man altid tjekke alle.
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. marts 2002 - 12:22 #14
ig-n> enig
steffe> tak for points
Avatar billede steffe Nybegynder
27. marts 2002 - 14:10 #15
OK
Avatar billede iq-n Nybegynder
27. marts 2002 - 23:20 #16
takker for point!