Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:19 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

blæsere(haster)

jeg har brug for at vide hvad blæsere koster og hvilke der passer til min computer!!! bare spørg hvis i eventuelt skal have at vide hvilket kabinet jeg har osv..

det haster temmeligt meget da min nuværende processor larmer mere og mere!!
Avatar billede echsphilee Nybegynder
25. marts 2002 - 19:20 #1
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:21 #2
den er ikke derinde har kigget der er ingen blæsere
Avatar billede hologram Nybegynder
25. marts 2002 - 19:28 #3
Hvad mener du med blæsere?
CPU-kølere eller kabinetblæsere?
For begge dele kan findes på edbpriser.dk
Ellers kan du prøve at kigge på studiedata.dk
Avatar billede jangravgaard Nybegynder
25. marts 2002 - 19:28 #4
her kan du finde kabinetter, måske også din egen :
http://www.edbpriser.dk/hardware/kabinetter.asp

Her kan du finde blæsere, forhåbentlig en som passer til din kabinet:
http://www.edbpriser.dk/hardware/koelere.asp
/J
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:32 #5
jeg har ikke stor forstand på blæser området og når jeg går ind på de links spørger denom en masse underligt!!!
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:33 #6
Slot 1
Slot 2
Slot A
Socket 8
Socket 370
Socket 423
Socket 478
Socket 603

øhhhh forstår intet er der mere end en blæser i en computer???
Avatar billede hologram Nybegynder
25. marts 2002 - 19:34 #7
Det gør det en smule svært for os at hjælpe...
Eller, sværere end det er i forvejen :)

Hvad ER det du vil have den blæser til at køle?
Avatar billede saftevand Nybegynder
25. marts 2002 - 19:37 #8
Hvilken CPU/Processor har du??
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:42 #9
øhhh kan i ikke belære mig om hvad jeg skal bruge en blæser til et a-open atx midi tower... og jeg ved ikke hvad hvilken blæser det er men den larmer..... er det muligt at give mig noget support?
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:45 #10
jeg har en intel celeron 700mhz
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:47 #11
jeg ved ikke hvad det er for en blæser der er deffekt.... er der nogen mulighed for at finde ud af det på???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 19:48 #12
er det kabinet blæseren eller processor køleren der larmer?
Avatar billede saftevand Nybegynder
25. marts 2002 - 19:49 #13
Det er nok din strømforsyning eller CPU køler der larmer, prøv at finde ud af hvor støjen kommer fra.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 19:49 #14
lyt til blæserne, man kan normalt høre hvor lyden kommer fra. åben kabinettet og lyt
Avatar billede pft Nybegynder
25. marts 2002 - 19:50 #15
Pil kabinetten af og se hvadfor en blæser der ikke kører
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:51 #16
jamen den kører jo men den larmer forfærdeligt meget!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 19:52 #17
hvis kabinettet er af kan du vel lytte dig frem til hvor støjen kommer fra.
Avatar billede saftevand Nybegynder
25. marts 2002 - 19:53 #18
Jamen hvilken blæser/køler er det der larmer?? Er det den der sidder på processoren??
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:54 #19
ved det ikke..... den larmer bare med en høj og irriterende når jeg starter computeren
Avatar billede saftevand Nybegynder
25. marts 2002 - 19:55 #20
Så gør som James_t_dk siger, tag kabinettet af og lyt dig frem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 19:55 #21
netweaver>> Er dit kabinet åbent?
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:58 #22
kan det hjælpe hvis jeg siger at den kun larmer hvis den har stået stille i nogle timer.... feks hvis jeg stopper om aftenen ca. kl 23:00 og jeg starter den igen næste dag kl. ca.14:30 så kommer den med en forfærdelig lyd!!
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:58 #23
nej det er ikke åbent
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 19:59 #24
men så kan jeg først komme tilbage til jer i morgen for det er ikke hele tiden den larmer......
Avatar billede netweawer Nybegynder
25. marts 2002 - 20:01 #25
nå men så smutter jeg og lytter mig frem til hvilken en der larmer..... det er dog ikke den mest videnskabelige metode må jeg dog sige!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 20:02 #26
åben kabinettet, der er  eller  blæsere, en i strømforsyningen (på bagsiden) en på processoren (på motherboardet, der kan også være en chipsæt blæser) måske en foreste i kabinettet. Der ud over kan der også være en blæser på dit grafik kort.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 20:05 #27
Netweaver>> Vi kender ikke dit botherboard og din øvrige bestykning, vi kan ikke høre støjen. Der er ingen videnskabelig fremgangs måde, der findes ikke programmer der kan fortælle dig om et kugleleje er defekt.

Når man køber blæsere skal man gå efter dem med rigtige kugle lejer i stedet for de billige med kunststof lejer.

Hvordan ville du gå videnskabeligt frem hvis du skal finde ud af hvilken en af tre skærme der støjer (hyler)
Avatar billede saftevand Nybegynder
25. marts 2002 - 20:08 #28
Så kom tilbage imorgen.
Avatar billede netweawer Nybegynder
26. marts 2002 - 20:58 #29
er tilbage!!!!!!
Avatar billede pft Nybegynder
26. marts 2002 - 21:21 #30
Hvad fandt du så ud af???
Avatar billede netweawer Nybegynder
28. marts 2002 - 21:48 #31
at den var smadret!!!!!!! lukker spm nu
Avatar billede pft Nybegynder
28. marts 2002 - 21:49 #32
Det tog du sku da lang tid om at finde ud af?????????????+
Avatar billede echsphilee Nybegynder
30. marts 2002 - 09:51 #33
ikke særlig fedt for dem, der har hjulpet dig, at du slutter med at give point'ene til dig selv, tænker i den forbindelse specielt på james t dk...