Avatar billede tetsue Nybegynder
25. marts 2002 - 16:56 Der er 9 kommentarer

Biosupdate til IBM?

Hello..

Jeg sidder med en IBM Aptiva 2140 L44.
vjeg ville opgradere den med noget mere ram og købte derfor 3 * 128MB blokke.. problemet er at den kun vil finde en' af dem..
Ville så opdatere min bios, men "idflash.exe" som jeg hentede fra IBM's hp lagde intet ind på floppy'en(som der ellers stod at den ville)?!?!?! hvorfor?!

Later
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 16:59 #1
disken kan være defekt, eller ikke formateret.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 17:05 #2
er det ibm ram?
Avatar billede tetsue Nybegynder
25. marts 2002 - 20:35 #3
disken er ikke defekt, der kan i hvertfald ligge andre data derpå.
Det ram der er købt skulle virke til IBM, det hedder EZIBM128, og på embalagen står der 128MB Memory Module IBM så man burde jo mene at det må virke..
Avatar billede wibolt Nybegynder
25. marts 2002 - 21:27 #4
almindelige sd-ram virker fint på en IBM, alt andet er en skrøne.....
Avatar billede wibolt Nybegynder
25. marts 2002 - 21:28 #5
Er du sikker på at du har fået dem ordentlig sat i, det kan godt drille engang imellem?
Avatar billede tetsue Nybegynder
25. marts 2002 - 21:43 #6
Ja jeg er rimelig sikker på at de sidder rigtigt i.. det er ikke første gang jeg prøver det..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. marts 2002 - 22:29 #7
hvilket styrresystem bruger du. Den downloadede Fil skal jo køres i DOS og det kan være et problem på W2000 og XP maskiner.....
Avatar billede tetsue Nybegynder
26. marts 2002 - 08:30 #8
Jeg kører win2000, måske det er derfor så?? hvordan gør jeg??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. marts 2002 - 16:27 #9
Køre filen på en win98 maskine!!! Jeg ved ikke hvordan man får DOS under Win2000