Avatar billede qivaaqi Nybegynder
25. marts 2002 - 13:39 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjææææælp min bios er væk!!!

Min søn har pillet ved min maskine, han har prøvet at overclocke den, eller bare prøve at få maskinene til at arb. hurtigere. Der kommer slet ikke noget som helst når jeg tænder for pc-en (skærmen er helt sort + der er ingen kommunikation m. skærmen). Min søn siger, at han pillede ved den der hedder voltage.

Problemet er så': Sort skærm når jeg tænder for pc-en.

Jeg har prøvet at tage batterien af i ca.8 timer. Det hjalp desværre ikke.

Min Bundkort er: Asus A7V

Jeg skal vist nok ændre noget i jumper (jeg skal finde reset el. lign), jeg har bare ikke manualen til bundkortet.

Håber i hjælper mig snart, m.v.h.: Qivaaqi

Ps: der er 60 point til den rigtige.....
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
25. marts 2002 - 13:42 #1
Sorry skal ikke have point men har din søn rodet ved Volt´en skal du nok indrage hans lommepenge de næste mange månede da det ikke lige er det en CPU har bedst af

MC
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. marts 2002 - 13:43 #2
prøv at gå ind på producentens side af dit bundkort (du kan vel låne en andes pc til det), der vil du sikkert finde noget om opgardering af bios mm. jeg har selv opgarderte min bios med nyt software uden problemer, bare man følger producentens anvisning, en anden mulighed er at købe en ny bios, den koster ikke mere end 200 kr.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. marts 2002 - 13:45 #3
ja, hvis det ikke hjælper at tage bios batteriet ud, så har du vist problemer !

prøv evt. et andet skærmkort.
Avatar billede foebus Nybegynder
25. marts 2002 - 13:46 #4
Avatar billede foebus Nybegynder
25. marts 2002 - 13:48 #5
Du skal bare resette bios'en. Hvis det ikke virker skal du slå din søn hårdt. Derefter slår du ham hårdt igen. Når det så er gjort slår du ham hårdt igen... og så fremdeles. ;)
Når han så er blevet til en lille blodig klump, så sender du ham på arbejde, fordi så skal han nemlig købe dig en ny cpu :(
Håber det virker!
Avatar billede hub Nybegynder
25. marts 2002 - 13:51 #6
Prøv at holde insert nedtrykket mens maskinen tændes. På de fleste systemer vil dette resette BIOS til oprindelige indstillinger..
Avatar billede foebus Nybegynder
25. marts 2002 - 13:51 #7
Jeg går i øvrigt ud fra at der ikke er strøm på maskinen når du er inde og rode med batteriet, og sådan generelt når du roder inde i maskine.
Det er ikke så meget fordi du kan få stød, det er mere maskinen der kan tage skade...
Avatar billede foebus Nybegynder
25. marts 2002 - 13:54 #8
<rune.rasmussen> Skal man ikke helst kunne boote maskine for at kunne opgradere bios?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. marts 2002 - 13:56 #9
>>foebus: det var altså fetmule der skrev det ;-)
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
25. marts 2002 - 14:02 #10
Jeg prøver lige det første forslag i kom med. Det vil tage ca.20 min. fordi jeg skal først lige går op til den maskine.

Hvordan sikrer man ellers at der ikke er strøm på maskinen. Er det bare slukke og tage stikket af?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. marts 2002 - 14:03 #11
ja, det skulle være godt nok
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
25. marts 2002 - 14:05 #12
Tak, vi snakkes.
Avatar billede foebus Nybegynder
25. marts 2002 - 14:19 #13
>>rune.rasmussen
Damn den kører langsom i dag... Jeg undskylder ydmygt.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. marts 2002 - 14:53 #14
undskyldning modtaget og accepteret :-)
Avatar billede qivaaqi Nybegynder
25. marts 2002 - 23:28 #15
Taaaaaaaaak, det hjalp.....