Avatar billede jalaboo Nybegynder
25. marts 2002 - 12:45 Der er 4 kommentarer

Pipe mail videre til url

Hvordan laver jeg et script som piper sit indhold videre til en URL ?

Min idé er følgende:

I en brugers .forward har jeg:
|/home/testuser/mail

Scriptet /home/testuser/mail skal så kalde wget -q --spider http://localhost/mail.php?body=[selve mailen]

Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. marts 2002 - 15:41 #1
Hvorfor vil du pipe kan du ikke kalder et script med en parameter nemlig din url ?

Som du skrive "Skal så kalde wget" ?

Du kan joh også lave et script som opbygger din url og sender den vidre
Avatar billede jalaboo Nybegynder
26. marts 2002 - 17:12 #2
ok, men hvordan gør jeg det?

jeg er totalt blank på det område :)
Avatar billede peter_m Nybegynder
27. marts 2002 - 08:54 #3
Definer selve mailen .

Scripts kan kaldes med parameter f.eks
./mail din_parameter

I script vil din_parameter være f.eks $1 og $0 selve navnet på dit script.
Avatar billede jalaboo Nybegynder
27. marts 2002 - 14:44 #4
undskyld, men jeg er slet ikke med :)

Det jeg gerne vil have er at få transporteret selve E-Mailen over til et script.