Avatar billede cocolumbo Nybegynder
11. juni 2000 - 11:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

UltraDev - Here at last

Dette er ikke et spørgsmål, men nærmere en lille klagesang...

Jeg fik fornylig den herlige oplevelse at downloade demoudgaven af Ultradev. Lykkelig som et lille barn til jul, installerede jeg dette sagnomspundne program, men ak.

Halvvejs igennem installationen fik jeg at vide, at mi puter manglede et eller andet program fra Microsoft, og at det anbefaledes at installere det, før Ultradev ville virke ordentligt.

I min ekstase tænkte jeg ikke nærmere over det, men adlød blindt det hellige installationsprogram, og hentede dette Microsoft program. Efter det lang om længe var hentet, blev det installeret, puteren genstartet, og så skulle jeg for første gang starte op for det program jeg havde ventet på som en savlende hund ved slagterens bagdør, UltraDev.

Men ak. Glæden blev kort... Af uvisse årsager fik jeg følgende meddelelsesbox smidt i ansigtet:

"WARNING! Security Resources Tampered.
Due to security problems, your free trial of this software has ended..."

Jeg var målløs... UltraDev nægtede at lade sig starte. Jeg blev på det nærmeste behandlet som verdens værste hacker, der havde forsøgt at svindle mig til en gratis version af UltraDev, hvilket på ingen måde havde været tilfældet!

Så derfor, kære Eksperter, pas endelig på når i installerer trial versionen af UltraDev. Men lad jer dog ikke afskrække helt. Programmet skulle være det mest geniale stykke software til webudvikling, hvilket jeg da også stadig tror det er, hvis bare det ville virke.

Det skal afslutningsvis siges, at en af mine kammerater installerede UltraDev, uden at installere Microsoft programmet, og der virker det som det skal.

Hvis i stadig har mod på det kan en trial version af Dreamweaver UltraDev downloades på nedenstående adresse:

http://download.macromedia.com/pub/ultradev/esd/ultradev-trial.exe

Held og Lykke

-Coco
Avatar billede koep Nybegynder
11. juni 2000 - 12:04 #1
En af mine venner downloadede et program lavet i Microsoft Visual Basic.

Kanon program det virkede på min computer selv om jeg skulle installere en eller anden .dll fil for at få lov at installere det.

Men da han havde installeret .dll filen crashede computeren.

Jeg tror fejlen måske kan skyldes at nogen af disse programmer bliver programeret i win2000 og derfor mange gange crasher en 98 maskine.

Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
11. juni 2000 - 12:06 #2
W98
Avatar billede koep Nybegynder
11. juni 2000 - 12:10 #3
Så har det sikkert noget med det at gøre. Men jeg ved det ikke 100% det er bare mit gæt!!!
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
11. juni 2000 - 12:13 #4
Det var jo ikke computeren der crashede, men UltraDev der blev fornærmet.
Avatar billede koep Nybegynder
11. juni 2000 - 12:21 #5
Ja ok. Men jeg tænkte at det måske kunne være samme årsag
Avatar billede jespersc Nybegynder
16. juni 2000 - 12:46 #6
Det er en fil fra Office 2000 der er krævet,: (Microsoft Data Access Components (MDAC) 2.1. Ultras dev kører fint på min lille bærbare under W98, ingen problemer med installationen. Dete program er for fedt, hvis man er vandty til DW2/3 og vil gå over til at lave ASP. Får vi ikke snart vores egen kategori...?
Avatar billede jespersc Nybegynder
16. juni 2000 - 12:47 #7
Gik vist lidt for hurtigt, undskyld evt stavefejl...(Skal se og få lært blindskrift)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. november 2000 - 14:03 #8
Ikke for at jeg veden masse om det, men den fil i snakker er for at man kan bruge de rigtige database tilslutninger i ultradev. Hvis de ikke bliver installeret er det ganske enkelt umuligt at lave en DB tilslutning igennem ODBC. Yder mere vil jeg bare sige at Ultra dev er bare et hammer godt prg. til at lave dynamisk html i, hvis der er nogen der siger andet er der da vist kun fordi de ikke forstår at bruge det!!!!!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. november 2000 - 14:09 #9
Hov foresten...........når i installere de manglende filer skal i afslutte Ultra dev installationen-genstarte-installere de manglende ODBC drivere-genstarte-installere ultradev og vupti så er den der :-))Men hvis det er win 98 se udgaven du bruger så skulle de filer være der!!!da alle de tutorials der er i ultradev er gamle versioner.
Avatar billede nethuset Nybegynder
24. april 2001 - 08:10 #10
Ja, det ville være rart med sin egen kategori
Avatar billede parazite Nybegynder
24. april 2001 - 08:16 #11
nethuset : Du synes ikke det er nok med en DreamWeaver-kategori?