Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 12:16 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kommer jeg bedst ud af det??

Hej Eksperter!!

Det lyder lidt tumpet at en webdesigner skal bruge hjælp, men det skal jeg ikke desto mindre. Jeg allierede mig for et par dage siden med en anden. Vi er freelancere på 13 år begge :) . Men... Hans ide/side er lidt for enkel, men enormt brugervenlig http://joker.acra.dk/tb
Mens min, er alt andet end enkel - men ikke særlig brugervenlig http://tbear.subnet.dk , derfor skal jeg vide, om I evt kunne lave en side, hvor man vælger brugervenligt design eller future, jeg har nemlig forsøgt og jeg kan bare ikke få det til at se godt ud... Eller om I vil have at vi tager den ene frem for den anden. Hvis I synes at det skal være en, hvor man vælger, så får I lige teksten der skal stå der:
For at vore besøgende, kan se lidt af hvad vi kan tilbyde har vi lavet 2 forskellige sider. En brugervenlig, hvor man har det hele ved hånden, kunne fx. bruges til et firma, og et future-design, som måske er lidt mere uoverskuelig, men til gengæld er der langt mere "power" på den, den type design kan anbefales til et mobil diskotek, eller i det hele taget noget med lidt ekstra "go" på...
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 12:22 #1
hehe, I må gerne svare hurtigt (jeg tager snart væk i en uges tid), og skriv også lige, så jeg ikke snyder nogen hvis I går i gang med noget...
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
25. marts 2002 - 12:44 #2
Jeg kan ikke li den smarte.. Så er den enkelte mere pæn, bortset fra nogle småfejl...
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 12:44 #3
Jeg sagde at det godt måtte gå stærkt!!!
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 12:46 #4
Karstenlaursen>> Hvad tror du vil sælge bedst?? For én ting kan jeg garantere, det bliver ikke kun den brugervenlige side... Det kan godt gå hen at blive KUN den "smarte"...
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 12:48 #5
Ingen af dem er brugervenlige. Det med at teksten hopper ved mouseover går slet ikke, hvis det skal appellere bredere end Nicole Kidmans bagdel. Det første eksempel er direkte kedeligt og FrontPage-agtigt, og det andet er ikke til at hitte rede i. Der er 100 idéer på 50 linjers kode.

Sæt jer ned i påsken og tænk det godt og grundigt igennem. Hvordan kan I gå nye veje uden at forlade de gamle helt?

Se, dét er en ægte påskegrubler! :)
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 12:51 #6
Phoenixv>> Tjaa... Jeg kan bare ikke se hvordan jeg skal mixe det smarte og det brugervenlige...
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. marts 2002 - 12:52 #7
Jeg gav et råd før som måske også gælder i jeres tilfælde:

ref: http://www.eksperten.dk/spm/189391

Alt det tekst og braller gider ingen kunder at læse, og alle skriver det samme HVER jeg, dvs noget lignende ... vi er et innovativt designfirma der bla bla..

Jeg ville også droppe dit punkt der hedder forside, og jeg ville aldrig lave det på en kundes side.

Hvad med at prøve om bygge din side op omkring den information kunden søger:

HVEM: (hvem er I (beskriv dit firma og ikke din person)
HVAD: (Hvad kan I og hvad har I lavet)
HVOR: (adresse og e-mail)
HVORNÅR: (Hvor hurtigt kan I banke et website sammen til mig)

HVAD er evt. indeholde pris. Hvis du vil opgive pris, så find først ud af din timeløn. Giv et eksempel på 3 projekter og vurder for dem enkelt hvor mange timer det vil tage at lave og gang så med din timesats.

Det som jeg prøver at sige er:

1) Modtagerens betingelser. Din tekst skal være på modtageres betingelser. (læg vægt på alle fordele)

2) Relevant. Lav fx. et tilbud på et at dine ekspler du kom med pris på.

3) Kom til sagen med det samme. Cut the bullshit.

4) Tal direkte. Direkte, og uden omsvøb.

5) Brug tid på overskrifterne. Kun gode overskrifter får den besøgende til at læse indholdet.

6) Korte sætninger og afsnit.

7) skrifttyper. Jeg kan bedst selv lide verdana, trebuchet, arial eller tahoma. Men brug den samme hele vejen i teksten.

8) En god idé er hvis man fx kan downloade en brochure der er mere uddybende. Men selve dit website synes jeg skal være kortfattet. Så kan du altid have en brochure i pdf format.

9)Hvis du laver dit site i en trinvis fremstilling så husk at sidste punkt skal være en opfordring til handling. fx:

Opfordrer til fx:
skriv, ring etc.

10)Hvis du selv har kontaktet nogen pr. mail, så husk at følg op på det!

Selve designet:

A) Baggrunden er ikke let at læse på. Man gider næsten ikke læse teksten. Jeg ville droppe din ellers flotte baggrund. Hvis du gør det skal du sikkert starte forfra med farver.

B) Jeg ville centrerer hele din side.

C) Hvis du laver flash, sørg sørg for at det er flash man kan bruge - måske små gimmicks (lækre detaljer) men som du ikke skal sidde og vente på bliver færdig.

Jeg synes fx. de små punkter på www.ljweb.dk er fede (kommer når du markerer menuen) og læg mærke til at de ødelægger hverken funktion eller overskuelighed. Sådan mener jeg man bør bruge flash :)

Held og lykke med projektet :)

Mvh www.startfirma.dk (for dem der vil være iværksætter)
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 12:57 #8
ok, der er noget der skal tages op der, startfirma, kan godt følge dig i det meste. 50 point til dig, 10 til phoenixv
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 13:00 #9
startfirma >> Det lader til at den side du kommenterer mest er den første... Hvad med den anden?
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. marts 2002 - 13:09 #10
Jeg mener at nr. 1 er bedst at bygge videre på. Nr. 2 er ikke brugervenlig, og det er altså det primære.

Jeg ville dog alligevel starte forfra.

Hvis vi tager udgangspunkt i nr. 1

Lav en stilren side med gode farver og genbrug den vandrette menu.

Baggrunden skal på ingen måde dominerer.

Få nogle til at hjælpe jer med at formulerer en god tekst, for den er utrolig vigtig.

Herefter skal jeg gerne anmelde videre :)

Mvh

www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 13:14 #11
Startfirma >>
Undskyld hvis jeg stjæler lidt tid fra dig, men jeg vil lige høre, går denne tThunderbear Webdesign, har foreløbigt lavet 2 sider. Se mere under menupunktet "Referencer".Thunderbear blev startet d. 8 marts 2002.Vi tilbyder billige løsninger, hvor vi kan få plantet noget javascript, php, html og grafik ind.
Thunderbear arbejder på freelance-basis.Thunderbear's slogan er "The future has arrived..." og betyder "Fremtiden er ankommet..." hvilket beskriver hvad vi formår, vi laver tit vores sider, i design der følger trenden, vi kan dog også godt lave mekst an??
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 13:15 #12
Der skulle stå, Går denne tekst an

/kOlZiE
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. marts 2002 - 13:17 #13
nikman>

Nej den går ikke :) Har du eller den anden ikke en storesøster der er god til at formulerer sig?

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 13:19 #14
hmmm, jeg har kun en storebror, han er god til at formulere sig, men han gider ikke. Jeg tror ikke, han har en...
Avatar billede nikman Nybegynder
25. marts 2002 - 13:29 #15
Startfirma>> Ja, jeg bliver ved med at plage dig, men du har jo også fået 50 point *G*.... Min storebror ville hjælpe mig lidt, lyder det her bedre??

Thunderbear har foreløbig lavet 2 sider. Se mere under menupunktet "Referencer". Vi arbejder på at få seriøse kunder og lave seriøse sider.
Vi tilbyder billige løsninger, hvor vi kan få sat noget javascript, php, html og grafik ind.
Thunderbear arbejder på freelance-basis. Thunderbear's slogan er "The future has arrived..." , hvilket betyder "Fremtiden er ankommet..." og samtidig beskriver, hvad vi formår. Vi laver tit vores sider i et design, der følger trenden. Vi kan dog også godt lave mere "klassiske" sider.Vi kan lave siderne på meget kort tid, helt ned til 2-3 dage.
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. marts 2002 - 17:16 #16
Hvem er vi?

Har du valgt en løsning der kommunikerer dit budskab ud til dine kunder?

Den optimale kommunikation består af flere elementer. Thunderbear webdesign hjælper din virksomhed med at skabe din forretningsprofil på Internettet. En rød tråd bestående af jeres logo, forretningskoncept, navn og bomærke implementeret i et logisk opbygget design, vil formidle netop jeres budskab.

Thunderbear webdesign har netop lanceret en pakke for den mindre erhvervsdrivende. Denne pakke består af opbygning af webside med udgangspunkt I jeres eksisterende forretningskoncept. Pakken indeholder en flot forside indeholdende logo og brugervenlig menu. På en række undersider kan vi præsenterer jeres profil og produkter. Udarbejdelsen er jeres webside vil tage fra 2 til 14 dage afhængigt af omfang.

Pris: 395,- inkl. moms

Skriv eller ring til bla bla for yderligere information.

I skal være velkommende til at se vores referencer <u>referencer</u>

-------> Skrevet på 1½ min. <-------

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede nikman Nybegynder
28. marts 2002 - 15:37 #17
startfirma >> Takker :)