Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 01:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

afstemning til min hp -hjælp

Jeg har fundet en afstemning til min hp men kan ikke få den til at vike ude på nettet. jeg får denne meddelse:
Warning: Division by zero in d:\inetpub\wwwroot\diannadk\poll\stemt.php3 on line 22

Warning: Division by zero in d:\inetpub\wwwroot\diannadk\poll\stemt.php3 on line 23

Warning: Division by zero in d:\inetpub\wwwroot\diannadk\poll\stemt.php3 on line 24
Resultatet er nu:

0% - 0 stemmer på god
0% - 0 stemmer på middel
0% - 0 stemmer på dårlig

i linie 22,23,24 står der:
$god2= $god/$ialt*100;
$middel2= $middel/$ialt*100;
$darlig2= $darlig/$ialt*100;
Avatar billede drean Nybegynder
11. juni 2000 - 01:40 #1
Tror fejlen er at der ikke er givet nogle stemmer endnu, man kan jo ikke dele noget med nul.
Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 03:07 #2
det tror jeg ikke har noget at sige for når du går ind på poll/poll.php3 så smider den dig vidre til poll\stemt.php3 og du kan ikke få lov til at stemme
Avatar billede stingbat Nybegynder
11. juni 2000 - 03:38 #3
Du kan ikke dividere med nul...! (som den også siger)!
Prøv selv at tage lommeregneren og dividere med nul - det går vist heller ikke for godt!!
Prøv at ændre til:

if ($ialt > 0)
{
$god2= $god/$ialt*100;
$middel2= $middel/$ialt*100;
$darlig2= $darlig/$ialt*100;
}

Derved chcker den om der har været nogen der har stemt... - og samtidig slipper du for fejlen!

// Stingbat
Avatar billede stingbat Nybegynder
11. juni 2000 - 03:39 #4
evt. en "else" hvor du sætter værdierne til en bestemt værdi...!
Avatar billede dd Nybegynder
11. juni 2000 - 05:49 #5
Nu efter at jeg har rettet i den, kommer der bare et andet problem, hver gang jeg åbner  poll.php3 så stopper den ikke så man kan stemme, men hopper direkte til stemt.php3  . Jeg ved ikke hvor fejlen ligger, men hvis du kan sige mig det så jeg kan få det rettet ville jeg blive glad..tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juni 2000 - 10:04 #6
Det er vel ikke her problemet er - det må være inden vi kommer til beregningen. Hvilket
afstemningssystem? Eller vis os noget kode.
Avatar billede doeleman Nybegynder
11. juni 2000 - 10:29 #7
Måske fordi den tjekker om du allerede har stemt vha. cookies ?
Prøv at slette dine cookies.
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
11. juni 2000 - 17:33 #8
Må vi se en URL ?

jeg tror det er fordi du har smidt filerne op på serveren, hvorefter du har stemt. Så gemmer den jo en cookie, men ikke resultatet i txt-filen fordi du ikke har chmoddet filerne.

Prøv at skrive 0 i alle finerne, og uploade dem igen. Efter du har uploadet filerne skal du chmodde txt-filerne til 777 - du kan finde ud af hvordan du chmodder dem på www.the-gnu.dk
Avatar billede dd Nybegynder
12. juni 2000 - 00:14 #9
jeg dropper denne afstemning på min hp og lukker spm.
Avatar billede dd Nybegynder
12. juni 2000 - 00:15 #10
.