Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 09:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DSN

Jeg er i gang med at sætte en dl forum op.. dun spørger så om "Database Server Hostname / DSN" Hvad skal jeg skrive der, når min db hedder forum.mdb og ligger i nogle under mapper?!
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. marts 2002 - 10:11 #1
Det lyder lidt som om den forventer en ODBC forbindelse?

Hvis du vil bruge DSN-less kan du bare angive stien til databasen, fx. med brugen af server.mapPath("dindatabase.mdb")

fx

conn = Server.Createobject("ADODB.connection");
database = Server.mapPath("../database/database.mdb");
DSNname="PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE="+database+";Persist Security info=False"
conn.Open(DSNname)

Hvor din mappestruktur er:

www - dine asp sider eller hvad du laver hjemmesiden i
database - din mdb database
Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 10:12 #2
prøv at tjeck www.designforlife.dk/test/php/index.php
jeg skal sætte det op, men ved ikke hvordan?
Avatar billede chthon Nybegynder
25. marts 2002 - 10:18 #3
Database Server Hostname er hvor du angiver hvor din server befinder sig henne.

Eksempelvis:
Databasen ligger lokalt på samme maskine = localhost

Når databasen ligger på en anden maskine, kan du i de fleste tilfælde skrive enten ip eller hostname.

;0)
Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 10:26 #4
Jeg kan ikke få det til at virke.. hvis jeg skriver localhost, så nr jeg submitter, så siger den  "could not connect to database" osv
Avatar billede chthon Nybegynder
25. marts 2002 - 11:51 #5
Hvilket forum er du ved at sætte op?
Avatar billede chthon Nybegynder
25. marts 2002 - 11:52 #6
Og hvilken database server kører du med?
Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 12:03 #7
jeg kører med access 2000 og det forumet phpbb2 fra www.subsky.com
Avatar billede chthon Nybegynder
25. marts 2002 - 12:54 #8
Ahhh...! phpbb2 understøtter ikke Access 2000.

Hent en MySQL på http://www.mysql.com og install. den.

Jeg kører selv med det forum, og kan kun sige gode ting om det. Jeg kører også med MySQL.
Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 14:43 #9
det understøtter da access, tjeck selv mit link.. der spørger den hvilken database jeg vil bruge og der fulgte en *.mdb med forummet...
btw så har jeg ikke understøttelse på mit IronSite Exec hotel hos Azero
Avatar billede chthon Nybegynder
25. marts 2002 - 14:54 #10
Sorry about that, havde en lidt ældre udgave hvor de samtidig også havde skrevet at Access understøttelse ikke ville blive lavet.

DSN er stadig LAN IP eller localhost underordnet ovenstående.

Kunne måske være en forkert sti til databasen du taster...?
Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 15:15 #11
Satans... jeg kan ikke finde ud af at skrive en enkelt sti... jeg har mappen php og deri ligger alle tingene... i den ligger mappen db og der ligger min database.. hjælper det jer, for det gør det åbenbart ikke for mig..
Avatar billede chthon Nybegynder
25. marts 2002 - 18:01 #12
For at få lidt overblik... og nu er jeg også hjemme hvor jeg selv kan lege lidt med det.

Du har hosting ude i byen.
Er databasen også ude i byen?
Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 19:01 #13
jeg bliver hosted hos Azero (altså ude i byen), men ligger selv inde med alle filerne og databasen...
Avatar billede chthon Nybegynder
25. marts 2002 - 19:21 #14
Okey - så prøv at skrive hele stien til din database fil...inkl. drevbogstav.
Avatar billede krusnof Nybegynder
25. marts 2002 - 20:16 #15
jamen hvad er drev bogstavet, når den ligger på en server jeg ikke rigtig kender til.. Jeg kan jo ikke linke til min pers com
Avatar billede krusnof Nybegynder
01. april 2002 - 20:36 #16
ingen yderlig hjælp