Avatar billede marianne309 Nybegynder
25. marts 2002 - 09:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Aut. rammer på hele web

Hvordan sikrer jeg mig, at bruger kommer ind på sider med rammer.
Det er jo ikke altid bruger kommer ind på præsentationssiden.
Man kan jo fx via google komme ind på en tilfældig side.
som ikke er oprettet med rammer.

Hvordan tvinges rammer på i sådanne et tilfælde ?

Så bruger har funktionaliteten til de øvrige sider i hele web´en og fx. overskrifter sidder fast placeret, uden at forsvinde.

Avatar billede cdc Novice
25. marts 2002 - 10:33 #1
det er ingen nem løsning på dette frame problem, men man kan via sine metatags sørge for at søge roboterne, ikke indexerer undersiderne, men kun index.html siden/siderne (framesettene)

Den bedste løsning er selvfølgelig at lave siden i helt almidelig tabel/celler.

Vil prøve at finde meta texten til dig

/cdc
Avatar billede dnz Nybegynder
26. marts 2002 - 20:21 #2
prøv at skrive følgende i head:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
if (window == top) top.location.href = "mitFrameSet.html";
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede marianne309 Nybegynder
27. marts 2002 - 12:23 #3
Det vil jeg prøve.
Mange tak for hjælpen

Hilsen
Marianne