Avatar billede kingguro Nybegynder
25. marts 2002 - 05:01 Der er 7 kommentarer

Billedkvalitet på Grafikkort?

Jeg skal ud og løbe nyt grafikkort. Det skal have et GeForce MX400 chip-sæt.
Lige nu har jeg et Diamond TNT2 grafikkort sidden i min maskine, det giver et vildt skarpt billede. Jeg har prøvet et NONAME MX400 og der var billede væsentlig mere sløret.
Hvis jeg skal være sikker på god billedkvalitet, skal jeg så ofre lidt ekstra og købe et ASUS?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. marts 2002 - 07:29 #1
jeg har et noname gf2mx400, og der er billedkvaliteten helt i top!
Jeg har dog nogle problemer med, om det er 100%kompatibelt med mit Asus bundkort (A7V-E) - men jeg er dog ikke 100% sikker på at det er der er problemet!
Hvis jeg var dig, ville jeg nok ofre de 300bobs ekstra for at få Asus, men det er kun MIN mening!
Du kan sagtens få et noname kort, der er ligeså godt, til dit behov (læs:bundkort)
Avatar billede peet-49 Novice
25. marts 2002 - 08:52 #2
Et no-nave kan være et hvilket som helst kort, også asus, man kan dog ikke umiddelbart se på kortet, hvilken producent, der har fabrikeret det, og nividias MX 400 kører fint.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
25. marts 2002 - 08:53 #3
Stop lige en halv, hvis du vil have knivskarpt billede har det da vist alle dage været et kort fra matrox eller ATI du skal have dig. NVidia's grafikkort er berømte/berygtede for at levere god ydelse men med en væsentlig dårligere billedkvalitet end de to ovenstående mærker.
Desuden tror jeg ikke du skal forvente bedre billede ved at købe et mærkevareprodukt. Du vil sikkert få bedre ydelse i spil, men chippene er da vist de samme.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
25. marts 2002 - 08:54 #4
Det er mig bekendt rammenes hurtighed der umiddelbart udgør forskellen på mærkevarekort og noname kort.
Avatar billede peet-49 Novice
25. marts 2002 - 08:55 #5
Jeg har ikke set nogen kort af MX400, der kører uden DDRRAM
Avatar billede mcfrede Nybegynder
25. marts 2002 - 09:15 #6
Forskellige DDR-ram kan også være timet forskelligt, det afhænger af kvaliteten om de for eksempel er 3,5 ns eller 3 ns (jo lavere timing, jo hurtigere ram).
Avatar billede mcp_pmo Nybegynder
25. marts 2002 - 09:39 #7
Det Kommer efter min mening meget ud på hvad du skal bruge korte til !! 2D Så det Matrox eller ATI vis det mest 3D/spil ja så det nok mere GF2-3 og ATI du skal kigge på. det med No name og mærke navn som Asus det mest vis du vil OC dit kort da Mærke kort som regle har bedre komponenter på feks.hurtiger Ram.
Men igen Behov frem for alt !
Mvh.
MCP
Poul-M Olsen