Avatar billede 104 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:44 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Hvad er Prisen?

Ved i hvad prisen er ca. for at få lavet en hjemmeside? Er det ikke omkring ca. 20.000 kr.??
Avatar billede darkside Nybegynder
24. marts 2002 - 23:45 #1
Det kommer an på mange ting...
Avatar billede michael-rene Nybegynder
24. marts 2002 - 23:45 #2
Jeg skal nok gøre det for 19.000 kr  :)
Avatar billede sthen Nybegynder
24. marts 2002 - 23:46 #3
Det kommer da helt an på hvor omfattende den skal være.
Kun en side ???
Hovedside + 20 undersider ???
Avatar billede 104 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:46 #4
Jeg tænkte på noget hen efter et dating system eller noget hen efter coolsms??
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
24. marts 2002 - 23:47 #5
Jeg vil gerne lave en for 18.000...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
24. marts 2002 - 23:48 #6
hmm, okay, det bliver nok dyrt...
Avatar billede 104 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:49 #7
thoeger_poertner &  michael-rene >>> Vil i godt lave et dating system eller noget hen efter coolsms?
Avatar billede michael-rene Nybegynder
24. marts 2002 - 23:50 #8
næh kan ikke programmere  :)  så bare glem det igen  ;)
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. marts 2002 - 23:50 #9
104 -> Jeg tror at der er flere end de to, der gerne vil det ;) Hva' med at oprette spørgsmålet på Sharksforum?
Avatar billede darkside Nybegynder
24. marts 2002 - 23:51 #10
Jeg er frisk hvis der er $$$ i det....ellers ikke.

/DarkSide
Avatar billede 104 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:51 #11
tino_bh >>> Det bliver lidt svært når jeg ikke er 18 år, men jeg har pengene... :) så derfor tog jeg det på eksperten..
Avatar billede 104 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:52 #12
darkside >>> Okay, Hvor meget tager du for det?
Avatar billede darkside Nybegynder
24. marts 2002 - 23:53 #13
Det kommer helt an på hvad du skal ha lavet.... :o)
Avatar billede 104 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:54 #14
darkside >>> Jeg har tænkt på et dating system eller noget hen efter coolsms?
Avatar billede darkside Nybegynder
24. marts 2002 - 23:56 #15
Hm hvor at lave en side som CoolSMS skal du ud og leje en Gateway, og den koster mange penge...eks istedet for at lave noget som der allerede er en million af på nettet, så find på noget nyt :o)
Avatar billede cygnet Praktikant
24. marts 2002 - 23:57 #16
Kom an på en række ting.

Mange freelancer, lige som mig, arbejde meget ud fra at lave en pris der passer til hvad man regner med kunden vil betale for det arbejde der er bliver leveret. Lidt forskelligt om du laver til en slik butik i Allerød gåde ( www.chokoland.nu ) over til en instition ( www.iofpi.com ) eller om det er større veletabeleret firma ( http://www.ingermann.dk/master (udkast))  eller om det er en portal man laver ( www.ahvf.tk (udkast)).

Dog vil jeg som udgangspunkt sige
4.500 for at gå igang med en side ( 5-6 statiske sider + plus formail )
og så derefter ligges der ca. 2000-4000 oven i for et en easyNET løsning.

Dertil kommer der alle mullige og umulige ting som jeg fakturer på time eller stk. pris. Indskrivning af tekst, Uploadning af sitet, Oprettelse af email adresser (50 kroner)
Avatar billede 104 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:58 #17
darkside >>> Har du en ide til noget nyt??? Altså jeg har pengene hvis det er det? men jeg kunne godt tænke mig et dating site...
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:00 #18
cygnet >>> Hvor meget ville du tage for et lave en dating side f.eks?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:01 #19
104 >>
et dating site holder ikke - dating.dk har monopolet på det.

Du skal have noget op og køre ala
http://www.businessportalen.dk , http://www.bilinfo.dk http://www.autodanmark.dk
hvor forretninger eller erhvervsdrivende betaler at annoncerer eller den service man har lavet.

/cygnet
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:03 #20
En side som dating skal jeg helt sikkert have en række underlevenrendører til - blandt andet til levering af kodningen. Så vi vil nok nærmer os 30.000-36.000 ex moms
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:06 #21
cygnet >>> Okay...Hvad så med en side for unge omkring fester..og man selv holder fest..(Altså ikke privat) Og så kan man også lave sådan en de har på techno.dk hvor man kan se på sin mobil hvor der er fest henne? Også kunne der jo samtidig oprettes en sms sender ala coolsms.dk???
Avatar billede darkside Nybegynder
25. marts 2002 - 00:07 #22
104, du kan evt kontakte mig på ICQ # 11940927 eller på mail admin@edesigns.dk så kan vi måske finde ud af noget...
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:07 #23
cygnet >>> Hvor meget ville det koster for noget ala http://www.businessportalen.dk ??
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:11 #24
darkside >>> Okay..jeg tager dig nok på min liste idag..jeg skal bare lige først noget :)
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:12 #25
104 >> Businessportalen er forholdvis simpel at lave. Har selv været med til at vedligeholde den - dog er den lavet i html - hvad der sucks 100 %. Jeg vil meget gerne være med til at lave en ligende site som det - og gerne ganske billigt da jeg har et ondt øje til Ralf der står på siden (skylder mig 20.000). Jeg vil sige omkring 17-21.000 ex moms. Men så har du også en seriøst produkt du bare kan sælge løs på og med et kick ass opdaterings modul til.

Hvor bor du henne af - og hvad er din baggrund for at gå ind i sådan et projekt ?

/cygnet
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:13 #26
tror desværre ikke der er nogle penge i steder for unge om fester - du skal sgu ud og lave noget unikt...
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:14 #27
cygnet >>> Okay, men hvad så med vedligeholdse? og hvad med tekster er det noget du også laver??? Jeg kender ikke lige så meget til Businessportalen, men det kan jeg hurtigt lære :)
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:17 #28
Jeps - det er da noget vi kan snakke om. Jeg kan fortælle vi sad 3 sælgere på og to grafiker + plus chefen, der gik og fuckede op i det, da det gik bedst for portalen - så der er helt sikkert penge i sådan et projekt, dog har jeg ikke selv haft kapitalen til at gå igang.
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:19 #29
cygnet >>> Hvad siger du så til at indgå et seriøst samarbejde om siden? eller vil du hellere have et du laver den og jeg betaler dig?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:23 #30
104 >> Jeg har desværre ikke økonomisk mulighed for at deltage i noget uden betaling. Så sidste løsning vil være min eneste mulighed. Dertil skal det siges at jeg arbejde med 1/3 dels betaling.

1/3 ved kontrakt underskrivelse
1/3 ved godkendelse fra din side
1/3 ved at side køre funktionsdygtigt på nettet.

Jeg har lige kommet i tanke om hvem du var - kunne du bruge mit logo til noget ? Syntes ikke det ligger på din side.

/cygnet
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:28 #31
cygnet >>> Jo, dit logo var fedt, jeg kunne virkelig godt lide det, men der var jo den der fejl på :) så jeg skulle lige slette det andet og indsætte det nye. :)

Det var ellers ærveligt at du ikke kunne indgå et samarbejde....
Men når jeg betaler dig vil du så godt holde den vedlige?

Skal man selv have en server, eller skal man lægge den ud på en anden server som man betaler for, du ved?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:32 #32
Selvfølgelig vil jeg vedligeholde den - men det som sagt noget vi kan finde ud af på sigt. Du skal jo også have en sælger på til at sælge disse annoncepladser på og så videre.

Du kan sangtes leje dig ind et sted til at ligge sådan en side. Mange store sider som f.eks. bigbrother lå på server udenbys. Men dette er jo ren detaljer - det vigtige er jo - om har pengene, krafterne og seriøsiteten til at gå ind i det.

Jeg vil meget gerne lave noget for dig - og når du har rette koncept på plads må du jo endelig sige til.

Men - jeg har jo lige kigget lidt på xmatz - og ikke for at virker totalt ubehøvlet .... har du pengene ? og er du klar på at gå ind fuldtids i sådan et projekt ?

/cygnet
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:41 #33
cygnet >>> Seriøst, jeg har ikke lige 30.000 kr. men jeg har da de 20.000 kr. MEN jeg kan hurtigt skaffe dem, som du selv sagde betaler jeg dig 1/3 pr del. :) Det har altid være min drøm at have en hjemmeside som er noget værd også man kan være stolt af... Og det du lige har sagt om hvad du syntes jeg skulle vælge at lave som hjemmeside, er bare for FEDT!!! Men jeg er klar til at indgå i det... Jeg har en masse kontaker til dem der har pengene :) og jeg er rigtig god til at handle...og jeg mener virkelig god til at handle... Tjek evt. denne her side som min onkel har lavet http://www.danskrap.dk/ så kan du også se at jeg går seriøst ind i det her...
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:44 #34
Jamen Mads - lad os tage et møde IRL - og lad os snakke mulighederne igennem.

Sig nu du ikke bor i Jylland....

/cygnet
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:46 #35
Hehe, hvor kender du mit navn fra?

Jeg bor på Sjælland i stor Kbh...hvad gør vi så?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 00:51 #36
Jeg har jo også mine kontakter !!!

Det er alt for godt at du bor i Storkøbenhavn - kanon. Bor selv i Hillerød. Med lad os mødes en dag evt. tirsdag på en cafe i København (bankerot er et cool sted) og lad os sidde og lufte lidt ideer - altid lidt mere til når man sidder face to face.

Men jeg vil gå i seng nu - skal på arbejde i morgen - desværre først påskeferie på torsdag.

Mit bud var som sagt mellem 17.000 og 21.000 dkr ex. moms.

/cygnet
www.cygnet.tk
cygnet@ingermann.dk
Avatar billede Peter Praktikant
25. marts 2002 - 00:53 #37
104 > du må have virkeligt mange penge. Prøv lige at tænk over det. Dating.dk og coolsms.dk er ikke sidder der er opstået på 1 dag, og det er da slet ikke sidder der kun har kostet 20.000 kr at lave.
Hvis du får lavet en side skal du reklamere for den andre steder end på nettet hvis du skal få den bygget op så det er noget folk kender og vil sige, "er det dig der har den side". Derudover skal du opdatere siden hele tiden. På coolsms.dk er de 4 personer fast tilknyttet siden. Det bliver nok meget dyrt hvis du skal have en ansat til at vedligeholde siden. Desuden tror jeg det er meget begrænset hvor mange penge der er i det, hvis du skal have personer ansat tror jeg det er det rene spild, medmindre selvfølgelig du kan få gratis tv-reklamer.
Hvorfor tager du ikke bare og laver en side selv (hvis du ikke kan lave en kan du jo lære det meget let) og siger til dine venner: "Den er ikke specielt stor i forhold til dating.dk, men til gengæld har jeg selv lavet den. Er det virkeligt så fedt at have en side som man ikke selv har lavet men købt sig til?
Men hvis det er fordi du er så hovedrig så du kan kyle om dig med 1000-krone sedler må du gerne sige til, for så får du lige mit kontonummer. Ellers synes jeg din idé er helt huld i hovedet.
Rom blev ikke bygget på en dag.
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:56 #38
Okay, vi ses så imorgen...Forrsten har du icq? så vi kan tale der?
Avatar billede 104 Nybegynder
25. marts 2002 - 00:58 #39
petter78 >>> Siden skal laves som http://www.businessportalen.dk ?? er det måske dumt?
Avatar billede cygnet Praktikant
25. marts 2002 - 09:01 #40
104 >> Jeg har ICQ - men desværre ikke det her på arbejdet. Men prøv at søg efter kristian@sorensen.as.

Mev vi udveksle mail i løbet af i dag - send lige en mail hvis du er online.

/cygnet
Avatar billede Peter Praktikant
25. marts 2002 - 15:22 #41
Hvem skal vedligeholde siden?
Jeg forstår bare ikke hvad det seje er ved at eje en hjemmeside for at sige det er min hjemmeside når man så ikke engang selv har lavet den.
Du kan jo ikke bare lige lave en fed side, det tager lang tid, når så skelletet er lavet skal der jo laves en masse fyld så folk gider komme igen. Jeg tror det er spild af penge da siden ikke vil blive nogen succes.
Husk lige prisen Cygnet opgiver er uden moms.
Har du virkelig ikke noget mere fornuftigt at bruge dine penge på?
Avatar billede chris Nybegynder
26. marts 2002 - 20:30 #42
104: Hvad er dit rigtige navn ?
Avatar billede cygnet Praktikant
26. marts 2002 - 20:35 #43
104 >> Høre man mere fra dig ?

/cygnet
Avatar billede startit Nybegynder
11. juli 2002 - 21:04 #44
hehe - jeg ejer www.erhvervsindex.dk - den kan du købe for 10k incl design, avanceret backend system og domains (www.erhvervsindeks.dk + www.erhvervsindex.dk) lidt billigere ikk?
:)
Avatar billede pgm Nybegynder
11. juli 2002 - 22:07 #45
Startit: Hvem fanden vil betale 10.000kr for et design som er totalt ripoff cnet.com ???
Avatar billede chris Nybegynder
12. juli 2002 - 22:27 #46
Ja det er sgu lidt "ulækkert". Og han har tilmed glemt at fjerne noget fra den originale kildekode : <!-- Vignette StoryServer . ....
Avatar billede pgm Nybegynder
12. juli 2002 - 23:13 #47
Det var sku ikke så smart...

Hvis man skal gøre noget, så gør man det ordentligt. Ellers lader man være! citat: Kim Bodnia, In China They Eat Dogs