Avatar billede frank1973 Nybegynder
24. marts 2002 - 23:14 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

blæser

Hej

Er en Spire BigRock II blæser godt nok til en AMD Thunderbird 1000 eller skal jeg gå efter noget dyrere?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. marts 2002 - 23:30 #1
Tjah, der skulle vel ikke være noget i vejen for, det skulle gå! Da du tilsyneladende er ligeglad med støj, kan du ellers købe en Acorp-køler til omkring 100kr, og de blæser i hvert tilfælde rigeligt! :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. marts 2002 - 23:30 #2
Hvor gammel er blæseren egentlig, og hvor stor er køleprofilen???
Avatar billede saftevand Nybegynder
24. marts 2002 - 23:37 #3
Du kan sagtens bruge den køler til en AMD Thunderbird 1 GHz.

http://www.spire-coolers.com/products/5t061b1h3R.htm
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. marts 2002 - 23:42 #4
I princippet var det ikke engang nødvendigt at spørge :o) Jeg kunne ikke lige finde et link til den omtalte blæser, men da den uden bavl æder op til en TordenFugl 1400.......!!!
Avatar billede frank1973 Nybegynder
25. marts 2002 - 22:56 #5
Spire leveres med termisk tape, men er jeg er en tupe Titan silver grease liggende. Er det bedre at bruge dette?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. marts 2002 - 03:41 #6
Termisk tape skulle ikke være det bedste; det giver samme effekt som en af de større tuber billig-kølepasta til 20kr :o)

Bare det indeholder sølv og ikke kun er siliconebaseret (og hvad der nu ellers er i :o), vil det automatisk køle bedre! Sagt med andre ord er det altså bedre at bruge pastaen! Også i kraft af, at det fordeles bedre og fylder ujævnheder ud på noget mere effektiv vis; tape'n smelter i øvrigt, og kan være svær at fjerne, hvilket man SKAL, hvis man afmonterer køleren...
Avatar billede frank1973 Nybegynder
26. marts 2002 - 08:53 #7
Hvis tapen smelter trænger den vel egentlig også ned i ujævnhederne, right?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. april 2002 - 17:09 #8
Jow, det er rigtigt nok... Men afmonterer man køleren bare en enkelt gang derefter, kan man risikere, at den ikke er så hulens virksom længere...