Avatar billede pollas Nybegynder
10. juni 2000 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ren sort/hvid

Jeg har scannet et logo i næsten sort/hvid, forstået på den måde, at det selvfølgelig er sort/hvidt, men reelt har lidt gråtoner.

Nu skal billedet være rent s/h, så jeg kan fjerne det sorte og have det hvide tilbage til en logo-gif-ting.

Men hvordan laver jeg det sådan? Jeg havde lavet noget duotone-halløj, men det har jeg da vist misforstået...

Noget siger mig, det ikke kan være sp svært :)
Avatar billede pollas Nybegynder
10. juni 2000 - 21:14 #1
That's 'SÅ svært'

:)
Avatar billede shifter Nybegynder
10. juni 2000 - 21:38 #2
Hvis du justerer brightness/contrast'en, kan du skille dig af med gråtonerne...
Avatar billede osaka_san Nybegynder
10. juni 2000 - 21:53 #3
thjaa, eller indexer farvepaletten til billedet så den kun indeholder 2 farver, nemlig sort og hvid :-)

/hygge fra Oscar
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2000 - 13:30 #4
eller save as web, og sæt farveantallet til 2.
Det giver en underlig hvid, men den kan du jo bare selecte og fille med rigtig hvid. Det er ikke så svært igen.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
14. juni 2000 - 22:36 #5
Scan logoet som bitmap, altså ikke som gråtone. Derefter gemmer du det til web.
Avatar billede phatboy Nybegynder
18. august 2000 - 10:59 #6
Tsk, tsk, venner!

Image/Adjust/levels er vist det du søger, pollas!

På den måde bibevarer du billedets oprindelige
antialisering, og jeg går ud fra at du foretrækker bløde kanter i din grafik?!!

/phatboy
Avatar billede osaka_san Nybegynder
18. august 2000 - 11:07 #7
thja phatboy - jeg synes ikke du skal tsk tsk\'e alt for meget, for du har tilsyneladende misforstået noget :o)

Antialising er netop de gråtoner som der i spørgsmålet tilsyneladende skal fjernes. Eller i hvert tilfælde i det tilfælde at vi snakker ren S/h  dvs 2 farver.

Et rent S/H billede indeholder kun 2 farver. Derfor er antialising umuligt da dette kræver gråtoner :o)

/hygge fra Oscar