Avatar billede zakopath Nybegynder
24. marts 2002 - 19:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvilket bundkort skal jeg vælge

jeg står og skal ud og invistere i en AMD Athlon XP 1800+ (1533 MHz) Socket A hvilket bundkort skal jeg giveden det skal være til billige penge jeg havede tænkt på et Soltek SL-75DRV4 men ved ikke om det er det rette
Avatar billede simonhusby Nybegynder
24. marts 2002 - 19:15 #1
Jeg vil anbefale Asus A7V333... Lækkert boarf med gode features og virker rigtig godt.
Avatar billede simonhusby Nybegynder
24. marts 2002 - 19:16 #2
>>>Lækkert board
Avatar billede zakopath Nybegynder
24. marts 2002 - 19:22 #3
simon -> hvis jeg ville have bord i den prisklasse købte jeg en Soyo SY-K7V Dragon Plus ATX tror jeg *G* men skal bare have et skrabet kort der kan det den skal til billig penge
Avatar billede zakopath Nybegynder
24. marts 2002 - 19:24 #4
og nu vi er igang hvad betyder raid ?
Avatar billede nikolan Nybegynder
24. marts 2002 - 19:26 #5
Jeg kan godt anbefale Solteks bundkort. Lillebroren - DRV2 - blev anbefalet som det mest stabile på tomshardware. Et godt kort.
Avatar billede luckyloke Nybegynder
24. marts 2002 - 19:27 #6
der er mange gode boards for tiden, her er et par stykker af dem..
Soltek SL-75DRV4,Asus A7V333, Abit kr7a-raid, Soyo SY-K7V Dragon Plus, men det bedste du kan gøre er at finde ud af præcis hvad du har brug for,skal det være med raid, ddr ram osv. og derefter kigge anmeldelser og spørge her...
Avatar billede nikolan Nybegynder
24. marts 2002 - 19:29 #7
Raid virker ved at du har to el. flere hardiske sat i system. Så bliver data fordelt på dine harddiske (systemet ser dem som en harddisk) og der kan hentes dobbelt så hurtigt. Kort fortalt.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2002 - 19:30 #8
Jeg anbefaler dette bundkort:

EPoX 8K7A+ HI-END ATHLON DDR ATX SOCKET-A
CPU: AMD DURON, T-BIRD & XP Socket-A / 462, Op til min. XP 2000+

Chipset: AMD 761 + VIA  686B AGPset, 200/266Mhz Front Side Bus

Slots: 1xAPG slot, 6xPCI slots

RAM: 2x DDR-SDRAM Slots for PC1600/PC2100, max 1Gb

Form Factor: ATX (220 x 305)

Lydkort: AC97 Digital lydkort, Dual Full-duplex, Hardware SB
Controller: HIGHPOINT ATA-100 IDE RAID Controller m/ Clone/stack feature
Features: AWARD opgraderbar FLASH BIOS

P.O.S.T. Diagnostics - LED Display til fejlfinding !!!

2 x USB (support for 4x USB), AGPx4 support

Alt i Overclock features via BIOS !!!!!!!!

3 PHASE POWER Teknologi for bedre overclock + fremtidig support

KBPO (Keyboard Power On). Tænd PC'en på keyboardet

USDM Avanceret Hardware Monitor

Wake-On-Lan,  Wake-On-Modem, ATX power tilslutning
Avatar billede nikolan Nybegynder
24. marts 2002 - 19:30 #9
Du skal bruge 2 ens harddiske, i hvert fald i størrelse.
Avatar billede nikolan Nybegynder
24. marts 2002 - 19:31 #10
Jeg ville væge et med KT266A chipsættet.
Avatar billede kublaikhan Nybegynder
24. marts 2002 - 19:36 #11
Med epox-kortet skal du lige tjekke efter, hvor stor en køler du vil have dig! Du kan sikkert ikke få plads til noget som helst over 60x60...!

Jeg blev interesseret, da Schulze nævnte OC-mulighederne og prøvede at finde det på edbpriser.dk; 1200kr :o)
Prøv selv at søge på det; så kan du sikkert se hvad jeg mener...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. marts 2002 - 19:52 #12
For øvrigt, siden du nu vil have et, kun med plads til DDR-RAM... Prøv at kigge lidt efter ECS K7S6A! Til de knap 800kr, vil jeg sige det er pengene værd; især fordi jeg endnu ikke har hørt om problemer med andet end det onbaord skod-lydkort! Det kan i øvrigt overclocke's via jumpere på motherboard'et, hvilket ikke er så besværligt igen :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. marts 2002 - 19:53 #13
For øvrigt mener jeg ikke at epox-kortet understøtter en XP1800+? Men det er vel bare et spørgsmål om en opgraderet BIOS...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. marts 2002 - 19:56 #14
...Og endnu en ting om ECS-kortet: Det understøtter PC2700 RAM, der kører med 166Mhz FSB (altså, 333Mhz)... Og 1,5Gb af dem er noget der får maskinen til at rykke godt og grundigt i rødderne :o)
Avatar billede bone_head Nybegynder
04. april 2002 - 10:01 #15
Lige for at være pedantisk findes der ikke AMD processorer der kører med 333MHz FSB (ikke offentligt tilgængelige i hvert fald). Der er massere bundkort til 333MHz RAM (PC2700) men det har intet at gøre med FSB'en som stadig kører med 266MHz selv om RAM'en kører 333MHz!

MHT. onboard lydkort har jeg selv oplevet mange problemer med med et Epox (kt266a) med et sådant! BSOD i lange baner under både Win XP og Win 2000! Jeg kan ikke anbefale onboard lydkort, selv om det måske kan være blevet bedre!
Avatar billede zakopath Nybegynder
13. februar 2003 - 19:21 #16
tjaa soltek blev det dengang har haft 2 soltek motherboards siden og de køre SUVEREN ! !