Avatar billede wip13 Nybegynder
17. juni 1999 - 10:15 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

AARRGGHHH! #¤"%¤"/(¤%†Ç@£

okey jeg slapper af igen. Jeg har to spørgsmål angående Win95 og IE4.
Mit problem starter når min IE4 går
(og det sker ca. hvert 5 minut) så vil jeg have windows til at "afslut job" og når jeg så har trykket Ctrl-Alt-Del og trykket "afslut job" går min computer helt ned. Hvilket betyder at jeg bliver nødt til at boote den.(med efterfølgende scandisk som tager 5-10 minutter)
Min problemmer er:
1. Hvordan får jeg IE4 til at lade være med at gå ned.?
2. Hvordan får jeg Windows til igen at kunne bruge funktionen "afslut job"?
Avatar billede wip13 Nybegynder
17. juni 1999 - 10:17 #1
UPS
"Min problemmer er:"
der skulle stå "Mine pro....."
Avatar billede snowball Novice
17. juni 1999 - 10:37 #2
Hhhmmm....
Mit problem starter når min IE4 går (Hvor går den hen *G*)

1. Prøv at hente IE 5, eller endnu bedere, Netscape :-))

2. Dunno

Snowball
Avatar billede qreg Nybegynder
17. juni 1999 - 10:38 #3
Det er ikke ualmindeligt at IE4 går ned med win95 crash til følge.

Det kan du faktisk ikke gøre noget ved, udover at installere alle de updates du kan komme i nærheden af.

Jeg vil dog råde dig til at få fat i win98 som er meget mere stabil end win95 og derefter installere IE5.
Medmindre selvfølgelig at du kan gå ind og ændre koden så win95 bliver mere stabil *GG*.

Håber det hjælper.

PS: hvad skriver IE4 når den går ned????
Avatar billede wip13 Nybegynder
17. juni 1999 - 10:40 #4
greg>>
Den skriver ingen ting. Skærmen fryser bare, og så sidder du der og kan ikke gøre andet end at boote og køre den skide scandisk.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
17. juni 1999 - 10:44 #5
Rent faktisk er IE5 meget mere fejlfyldt end IE4.
Avatar billede stcl Nybegynder
17. juni 1999 - 10:54 #6
Jeg vil give joker73arb ret, og det er også noget være P..!!! at IE5 ikke bare kan uninstalls.
Avatar billede snowball Novice
17. juni 1999 - 11:04 #7
Det er det jeg si'r folks: SKIFT TIL NETSCAPE!!!

Snowball
Avatar billede vukman Nybegynder
17. juni 1999 - 11:11 #8
Hvilket job afslutter du? De kan være at du ved at trykke Ctrl-Alt-Del afslutter Windows Explorer og ikke Internet Explorer. Derfor booter din computer.
Avatar billede stcl Nybegynder
17. juni 1999 - 11:11 #9
Den er jeg med på snowball - hørt hørt!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juni 1999 - 11:18 #10
joker73arb og stcl:
Jeg må da indrømme at siden jeg gik fra IE4 til IE5, har min "Internet oplevelse" ikke været bedere... Jeg bruger også den engelske version af IE5, som har en del færre fejl end den danske.

Snowball:
Som om at Netscape køre alt for godt...

Men lad os nu ikke køre dette ud til en "krig" imellem NS og IE, men derimod bare få løst wip13's problemer.
Avatar billede bigchief Nybegynder
17. juni 1999 - 11:33 #11
Er det KUN IE4 der går ned ? eller gør andre programmer det også engang imellem ?

Problemet er at der tit er noget der stikker dybere end bare at IE er dårligt skrevet, det kan så være en konfigurationsfejl, og det kan være en hardwarefejl, oma.

Selvf. er der problemer med alle programmer og de kan gå ned...

Derudover .. hvilken version af IE4 bruger du ?

Den seneste hedder IE4.01;SP2, og kører udemærket, og IE5.0 har jeg endnu heller ikke haft problemer med, ud over lidt småfejl under beta testen...

Hvilken hardware kører du på ??

Mvh
Søren
Certificeret inden for en hel masse der lyder godt og starter med Microsoft .. :)
Avatar billede snowball Novice
17. juni 1999 - 11:53 #12
Goulduck: Den crasher da i hvert fald ikke hvert 5. min som IE gør (Taler af erfaring)

Snowball
Avatar billede qreg Nybegynder
17. juni 1999 - 12:04 #13
Jeg vi bare lige lige sige at jeg kører med IE5 og den går praktisk talt aldrig ned for mig. I hvert fald ikke så meget som Skodscape. Desuden undstøtter Skodscape heller alle de fede ting som IE gør, og den er også elendig til at vise tables (og frames hvis jeg ikke tager meget fejl). Det er i hvert fald hvad mine erfaringer siger.

Så stik Skodscape op bag i (selvom det gør ondt) og installer IE. Eller få fat i Win2k.

Qreg
Avatar billede snowball Novice
17. juni 1999 - 12:24 #14
Nu var det også IE 4 vi snakkede om

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juni 1999 - 12:25 #15
Snowball:
Jeg tror at det er meget forskelligt fra computer til computer (Windows til Windows), at programmerne går ned. I den tid hvor jeg brugte NS, gik NS oftere ned end IE. Men det kommer vel an på hvor "heldig" man er....

Fx havde jeg kørt med den samme Win95 i 1½ år, før at jeg opgradede til Win98, som kørte i små 2 år. Og det var ved at opgradere, så jeg havde ikke formateret min hdd, eller slettet windows.. det var det samme hele vejen. Uden at jeg på noget tidspunkt havde haft nogen større problemer (Meget sjælden med blåskærme og "Ulovlige handlinger".
Jeg vil betegne mig selv som "heldig". Det skal lige siges at det ikke er småting, som mit Windows har været udsat for i den tid det kørte.

Jeg køre nu med en frisk installation af Windows, ikke fordi at det gamle gik helt ned, men fordi at jeg har fået ny comuter, som også køre meget-meget stabilt.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. juni 1999 - 12:31 #16
en af fordelene ved Netscape er at når det er et selvstændigt program, så når den går ned, er er KUN den der går ned, hvorimod det tit er hele windows der crasher når IE går ned.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juni 1999 - 12:36 #17
cyberesben:
Efter at jeg har installeret IE5, er det kun "IExplorer" som går ned, i forhold til de andre IE'ere, som altid rev hele Windows ned med sig i sit fald.
Avatar billede snowball Novice
17. juni 1999 - 12:38 #18
Goulduck: Enig; jeg har også kun talt om hvad jeg selv har oplevet.

Cyberesben: Er også enig med dig.

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. juni 1999 - 12:48 #19
goul>> jeg gider ikke installere IE5, IE4 er slem nok i forvejen
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juni 1999 - 13:26 #20
Skal vi ikke bare gå ud fra at det med de forskellig browsere bare er et spørgsmål om smag og behag og hvor "heldig" man er.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. juni 1999 - 13:31 #21
jojo
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 1999 - 00:57 #22
Problemet ved IE4 er ramplads, og problemet bliver større ved IE5. IE4 er lavet til at sdkulle bruge en masse ram. Specielt de sidste par udgaver er det blevet endnu mere aktuelt. Hvis de konstroktører af programmer snart kunne lære, som tidligere, at der også skal være plads til andre programmer. Jeg har væet ude for samme problem med Netscape.
Avatar billede wip13 Nybegynder
19. juni 1999 - 09:35 #23
kharedr>>
Det er ikke tilfælde´t hos mig da jeg kører med 128 ram.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 1999 - 13:34 #24
Ok, så kan det ikke være det. Du har også prøvet en geninstallering af IE4. Min IE4 går ned hver 2 gang, når jeg har mere end 2 vinduer åbne. Det har ikke været et problem før. Så mon ikke der er lus i de sidste versioner IE4 SP2 og IE5. den er så ny, så der kan udemærket være fejl i. Efterhånden, som programmerne bliver mere og mere avanceret, så må det gå galt.Den ene version er ikke færdigudviklet, før den næste er på vej.
Avatar billede hamderper Nybegynder
02. juli 1999 - 11:28 #25
du må ikke blande versionerne altså dansk og engelsk, de engelske kører bedst format c: geninstall.
prøv med WinNT 4,0 ser.pack 4
skriv hvis int.