Avatar billede anders.dk Nybegynder
24. marts 2002 - 10:06 Der er 9 kommentarer

ip

God morgen eksperter!
Jeg har adsl og fast ip. Nu kunne jeg godt tænke mig at tilslutte en til computer. Jeg har en switch. Men hvad skal jeg så gøre med ipen???

Og så et lille bispørgsmål:
Hvis jeg er tilsluttet 2 til en fast ip. Kan den ene så lave en counter-strike server og så kan den joine. Kan det lade sig gøre når de køre under samme ip???????
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. marts 2002 - 10:12 #1
1.køre du med router ??

2.Hvis du køre med én IP på begge computere så kan du IKKE spille på NETTET med begge to på en gang.. Men du kan sagens spille LAN :)

S.B.A
Avatar billede anders.dk Nybegynder
24. marts 2002 - 10:20 #2
Hvad skal man så gøre for at vi begge kan spille på nettet samtidig???????
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
24. marts 2002 - 10:21 #3
Ja, det kan sagtens lade sig gøre, men hvis du ikke har så meget forstand på netværk, vil jeg ikke forklare dig hvordan her, men jeg vil istedet henvise dig til din ADSL-udbyder især hvis det drejer sig om Tsicali eller CyberCity. TDC's support skodder!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. marts 2002 - 10:23 #4
fiskesuppe..>> Og det er du sikker på ?...For jeg har fået af vide at man ikke kan ...

S.B.A
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
24. marts 2002 - 10:28 #5
s.b.a. -> Jojo det kan man sagtens. Jeg har godt nok ikke prøvet det selv, men jeg kender mange der har prøvet det. Jeg kan da heller ikke se hvad der skulle forhindre flere connects pr. IP.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. marts 2002 - 10:33 #6
Anders, hvor bor du henne .... Du skal bare sætte PC#1 til at have 192.168.0.2 og pc#1 til at have 192.168.0.1 og gatewayen på pc2 skal være 191.168.0.1 og samme dns servere som pc1 ...

Hvis du har skabt et netværk i mellem pcerne er det INTET problem at få dem begge til at spille
Avatar billede anders.dk Nybegynder
24. marts 2002 - 11:55 #7
<<<zyberwizard skal man så selv lave en ip på adsl-linien??
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. marts 2002 - 11:55 #8
nej, du har en per default den kan du se på www.myip.dk adsl modemmer er generelt ligeglade med om du skriver dns eller ej, men prøv dig frem, i hvilken by bor du
Avatar billede anders.dk Nybegynder
24. marts 2002 - 11:56 #9
hvad betyder dns og ej???