Avatar billede raider Nybegynder
10. juni 2000 - 11:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

2 computere, hub og internet

hej!
jeg skal have 2 comp. på netværk med 10Mb netk. og en hub. Hvordan får jeg dem på internet (isdn) så vi kan spille unreal tournament  og surfe .    plz  help  very urgent          :o)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. juni 2000 - 11:53 #1
Installer iShare på begge maskiner

Husk at have IPX/SPX installeret på begge maskiner

Server versionen af programmet skal installeres på serveren, der har internetforbindelsen

Client versionen på alle andre maskiner
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. juni 2000 - 11:54 #2
Programmet kan hentes på http://www.artisoft.com
Avatar billede lynggaard Nybegynder
10. juni 2000 - 11:55 #3
Prøv med WinGate
Avatar billede raider Nybegynder
10. juni 2000 - 14:38 #4
Hey  jeg prøvede ishare. Den anden kan godt gå på nettet/websider med det, men han kan ikke med unreal T.  hvordan skal det gøres? eller hvad skal vi gøre. Vi sidder og roder med det nu, så hjælp vil være guld værd :o)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. juni 2000 - 15:04 #5
Hvorfor kan han ikke det med UT ?

Hmm .... idet ICQ og alle andre programmer, der bruge en speciel port, så skulle UT da også kunne gøre det .... Jeg har i hvert fald haft clienter på med UT kørende .....

Det kan være, at du skal sætte UT op til at køre med IPX/SPX i stedet for TCP/IP
Avatar billede raider Nybegynder
10. juni 2000 - 15:23 #6
vi har installeret ipx/spx og geninstalleret ishare med dette. han kan nu ikke gå på websider, men heller ikke UT.  :o(

i preferences er der vist kun tcp ip, så......?
Avatar billede raider Nybegynder
10. juni 2000 - 15:24 #7
under UT preferences altså
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. juni 2000 - 15:26 #8
Ja, det er det, jeg tror problemet er !!

HAN skal have IPX/SPX installeret
DU skal have TCP/IP og!! IPX/SPX installeret
DU skal have internetforbindelsen

Men prøv evt. OGSÅ at installere TCP/IP på HANS maskine ... idet UT skal bruge denne ...
Avatar billede raider Nybegynder
10. juni 2000 - 16:13 #9
Vi har begge to begge dele. og det dutter ikke
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. juni 2000 - 20:05 #10
UT skal bruge en IP addr. Dette kan IKKE leveres fra Ishare. Jeg har selv prøvet det, men i stedet fandt jeg et program der hedder "Sygate".
Lige præcis hvor det kan downloades ved jeg ikke lige, men du kan jo prøve at kigge på følgende steder:
www.download.com
www.rocketdownload.com
www.tucows.com

Det virker, jeg bruger det nemlig selv.
Hvis du ikke lige kan finde det program så prøv med "WinGate"
Led efter på samme steder eller en søgemaskine for en sharware udgave.

-Maniacdog-
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2000 - 23:20 #11
Nå du bruger Ishare vil jeg anbefale dig at køre netværk over tcp/ip istedet for IPX...

Bare angiv begge computere en fast ip og installer Ishare og vælg Tcp/ip under setup'en!