Avatar billede compilos Nybegynder
10. juni 2000 - 10:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows98 skal ikke lukke helt ned

Er det muligt hvis man i Win98 ikke ønsker at maskinen skal slukke helt, men bare vise "nu kan computeren slukkes",og så her kan man selv slukke på kontakten.
Avatar billede sa Nybegynder
10. juni 2000 - 10:53 #1
Jeg ved ikke, hvorvidt det er muligt at bede Windows om det, men jeg kunne forestille mig, at der (måske) findes en indstillingsmulighed i bios (afhængigt af maskinens tyoe), hvor man kan slå den softwarestyrede sluk-funktion fra.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. juni 2000 - 12:05 #2
Kører harddiskene ned i omdrejninger ??

Hvis du har en almindelig AT strømforsyning, så vil den ikke slukke selv - har du derimod en ATX forsyning, så skulle den gerne :)

Hvis du har en ATX, skal du have en "Avanceret syrømforsyning" eller sådan noget, installeret på dit system, så den har "adgang" til disse specielle funktioner, som at slukke for maskinen.
Avatar billede nilleman Nybegynder
10. juni 2000 - 15:01 #3
phylex > han vil jo netop ikke have den til at slukke selv...

Jeg vil gætte på at du skal inder under power options (den engelske windows) (ikonet er et strømstik og et batteri)
og under APM skal du fjerne hakket i enable advanced power mangement support.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. juni 2000 - 15:14 #4
Ja - jeg læste forkert ... men jeg tror derfor, at du skal gøre som nilleman foreslår ..

damn ... jeg skal vist til at læse noget mere :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2000 - 16:56 #5
compilos Hvad er det for en maskine du har?
Det er en nøvendig oplysning, hvis du vil have en løsning.
Avatar billede denniss Nybegynder
10. juni 2000 - 17:29 #6
slå alt acpi og apm fra... både i bios og i strømstyring/power manement

så sker det du ønsker.
Avatar billede father Nybegynder
13. juni 2000 - 17:23 #7
Jeg tror ikke det er en software ting
men at sluk funktionen sidder i  din  tænd/sluk kontakt
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2000 - 18:12 #8
compilos , hvad vil du bruge det til?